loading...
پرتال تفریحی نيم نايس
Behzad بازدید : 440 جمعه 30 تیر 1396 نظرات (4)

مغز شما در رابطه جنسی 

به گفته دکتر بری آر کومیساراک Barry R. Komisaruk استاد برجسته روان شناسی در دانشگاه راتگرز نیوجرسی درک اینکه چگونه رابطه جنسی بر مغز شما تاثیر می گذارد، می تواند نقش شما را در تختخواب بهبود بخشد، و ممکن است سلامت دیگر اعضای بدن شما را هم ارتقاء دهد.این مساله موضوع ساده ای برای مطالعه نیست-افراد مورد آزمایش ممکن است مجبور به خودارضایی (جلق زدن) در دستگاه MRI شوند- به همین علت این تحقیقات همچنان در حال توسعه است. ولی دانشمندان شروع به گشودن این رمز و راز نموده اند. در ادامه مقاله نتایجی که تا کنون به دست آمده را ارائه می کنیم

.

برو به ادامه مطلب

Behzad بازدید : 384 جمعه 30 تیر 1396 نظرات (0)

زیبایی ظاهری، با ارضا جنسی در زندگی مشترک ارتباط زیاد دارد؛ بنابراین میل به همسری زیبا در جوانان امری طبیعی است و حتی كسانی كه سایر شرایط از قبیل ایمان، اصالت و شرافت خانوادگی و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار می‌دهند، دوست دارند كه همسرشان زیبا نیز باشد.البته باید توجه داشت كه زیبایی دارای معیار، اندازه معین و قانون استاندارد ندارد، بلكه کاملا نسبی است. پس منظور ما از زیبایی، رضایت نسبی فرد از ظاهر طرف مقابل است

 

ادامه مطلب رو حتما ببین

Behzad بازدید : 357 جمعه 24 دی 1395 نظرات (0)

سادگی، سرعت بالا، امکانات منحصربه‌فردی همچون ربات‌های تلگرامی و کانال‌های اختصاصی، و همچنین فیلترشدن برخی اپلیکیشن‌های مشابه همچون وی‌چت و وایبر در ایران باعث شده تلگرام پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن حال حاضر بین ایرانیان باشد.

حالا دیگر جملاتی همچون فایلش رو برام تلگرام کن همچون گوگل کن بین کاربران جا افتاده است.

در کنار همه قابلیت‌های مفید تلگرام، امکاناتی در آن وجود دارد که یا آنقدر پیش‌پاافتاده است که کسی توجهی به کاربردشان نمی‌کند یا آن‌طور که باید و شاید، کاربران این اپلیکیشن از آنها مطلع نشده‌اند. امکانات دیگری هم هستند که لابه‌لای امکانات مهم‌تری مثل راه‌اندازی سرویس کانال گم یا مخفی شده‌اند، تا جایی که بسیاری از کاربران از آنها بی‌خبرند.
در این مقاله شما را با انواع ترفندهای ناآشنا و بعضا مخفی تلگرام آشنا می‌کنیم.

پیش از مطالعه ادامه مقاله به این نکته دقت داشته باشید که برای استفاده از برخی ترفندهای معرفی‌شده باید حتما از آخرین نسخه منتشرشده تلگرام استفاده کنید. بنابراین اگر از همچنان از نسخه‌های قدیمی تلگرام استفاده می‌کنید آن را آپدیت کنید تا علاوه بر امکان استفاده از ترفندهای مخفی معرفی‌شده از امکانات جدید تلگرام در کنار امنیت بیشتر آن استفاده کنید.

  • آخرین نسخه تلگرام را همواره می‌توانید از گوگل پلی یا کافه بازار دریافت کنید.

قطعا این 20 ترفند جالب می تواند توانایی شما در استفاده از تلگرام را بالا ببرد.

 

۱- ارسال به خودی!
 

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که یک پک استیکر دانلود کنید و قصد داشته باشید محتویات پک را چک کنید تا ببینید که مناسب مخاطبان شما هست یا نه. یا مثلا بخواهید ویدئو آپلود کنید، ولی سابقه داشته که ویدئوی آپلودشده بدون صدا باشد یا اصلا پخش نشود! پس بهتر است ابتدا در محلی آپلودش کنید که بقیه نمی‌بینند! علاوه بر آن، اگر شما هم مثل من همیشه نکات مهمی را که در طول روز به آنها نیاز دارید جایی یادداشت می‌کنید تا سرفرصت آنها را طبق لیست انجام دهید، با استفاده از این ترفند می‌توانید یک دفترچه یادداشت خصوصی برای خود در تلگرام داشته باشید. حتی برای تبادل فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر نیز می‌توانید از این ترفند استفاده کنید و درواقع می‌توانید از صفحه خودتان مانند حافظه جانبی یا کول دیسک آنلاین استفاده کنید.

همان طور که می‌دانید، در حالت معمول شما نمی‌توانید برای خودتان در تلگرام پیام بفرستید، اما با استفاده از ترفند ساده زیر می‌توانید این قابلیت را به تلگرام خود اضافه کنید.
مسیر زیر را پیش بگیرید تا به صفحه خودتان دسترسی داشته باشید. ابتدا اگر username ندارید، برای خودتان یکی بسازید. برای این منظور مسیرSettings, Info, Username را پیش بگیرید و آن را انتخاب کنید (پیش‌فرض این گزینه None است). نام کاربری دلخواه و البته موجود خود را انتخاب کنید. حال می‌توانید در صفحه یکی از دوستان نزدیکتان این نام کاربری را بعد از علامت @ وارد کنید (مثلا اگر یوزرنیم شما GSM است، بنویسید GSM@) و دکمه ارسال را بزنید. متن تایپ‌شده باید با رنگ آبی نمایش داده شود. با کلیک روی این متن می‌توانید به پروفایل خود بروید و با کلیک روی علامت پیام وارد پی‌وی خود شوید و هرچه می‌خواهد دل تنگتان، بگویید و بنویسید و ارسال کنید!

علاوه بر انتخاب Username و روش بالا راه دیگری هم وجود دارد.

کافی است شماره تلفنی را که با آن در تلگرام عضو شده‌اید در دفترچه تلفن همراه خود با نام خودتان ذخیره کنید تا همانند دوستان جدیدی که به تلگرام می‌پیوندند و شما آنها را در اپلیکیشن تلگرام مشاهده می‌کنید، خودتان را هم در تلگرام خودتان پیدا کنید و برای خودتان پیام و فایل بفرستید.

۲- تصاویر را بدون افت کیفیت ارسال کنید
 

اگر دقت کرده باشید، هنگامی که در تلگرام تصویری ارسال می‌کنید به صورت اتوماتیک کیفیت تصویر ارسال‌شده پایین می‌آید و درواقع تصویری که گیرنده پیام شما دریافت می‌کند حجم پایین‌تر و قاعدتا کیفیت پایین‌تری دارد. البته این موضوع مزیت است و باعث می‌شود درمجموع تصاویر خیلی سریع‌تر دریافت و مشاهده شوند و حجم اینترنت کمتری نیز مصرف گردد.

اما گاهی قصد دارید تصویری برای فردی ارسال کنید تا او پس از دریافت نسبت به چاپ آن تصویر اقدام کند. اینجاست که باید جلو پایین آمدن کیفیت عکس توسط تلگرام را بگیریم.
درواقع گیرنده پیام باید دقیقا همان فایلی را دریافت کند که شما ارسال کرده‌اید، بدون تغییر اندازه و تغییر کیفیت آن.

برای این منظور ترفند بسیار ساده‌ای وجود دارد: کافی است به جای ارسال عکس روی دکمه ارسال فایل (که آیکونی شبیه سنجاق کاغذ دارد) کلیک کنید و سپس عکس موردنظر خود را از این طریق برای مخاطبتان ارسال کنید و دیگر نگران پایین آمدن کیفیت آن نباشید.

 

۳- مشاهده مطالب کانال‌های مورد نظر بدون عضویت در آن‌ها
 

همان طور که می‌دانید، برای دنبال کردن مطالب کانال‌های تلگرامی باید ابتدا عضو آنها (Join) شد. عضویت در کانال موجب می‌شود روزانه صدها و شاید هزاران مطلب و عکس و ویدئو برای شما ارسال شود و علاوه بر آن مدیران کانال می‌توانند لیست اعضای کانال خود را مشاهده و حتی برای آنها پیام ارسال کنند. این موضوع گاهی موجب دریافت پیام‌های اسپم و ناخواسته از افراد غریبه می‌شود.
اما ترفندی مخفی وجود دارد تا بدون آنکه عضو کانال شوید، بتوانید مطالب آن کانال را مشاهده کنید. مدیر کانال نیز نمی‌تواند متوجه استفاده شما از کانال شود و درواقع شما جزو کاربران دنبال‌کننده کانال محسوب نمی‌شوید.

برای این منظور کافی است نام کاربری کانال را به همراه علامت @ در متن چت یکی از دوستان نزدیکتان بنویسید (یا با استفاده از همان ترفند ابتدایی «ارسال به خود» نام کاربری کانال موردنظر را در صفحه چت خودتان تایپ و ارسال کنید). سپس روی آن کلیک کنید تا وارد کانال مورد نظر شوید. حالا مشاهده می‌کنید که بدون اینکه روی دکمه Join کلیک کرده باشید می‌توانید مطالب کانال را ببینید. در متن چت‌های شما هم سابقه‌ای از عضویت شما در  کانال و دریافت مطالب جدید به چشم نخواهد خورد.

 

۴- حذف مخاطب یا Contact
 

تلگرام یک لیست مخاطبان مخفی و سرورمحور دارد؛ یعنی اگر در هر دستگاهی که قبلا حساب خود را فعال کرده‌اید مخاطبینی ذخیره کرده باشید، در دیگر دستگاه‌های متصل به حساب تلگرامتان نیز ذخیره می‌شوند، حتی اگر دستگاه شما تازه و بدون مخاطب قبلی باشد!

این موضوع هم یک مزیت و هم یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود. ضعف بزرگ آن ناتوانی در حذف از سرور تلگرام است که با استفاده از ترفند زیر این مشکل از بین می‌رود.

برای پاک کردن مخاطب موردنظر تصویر مخاطب را در صفحه چت با او لمس کنید. سپس هنگامی که اطلاعات شخصی مخاطب باز شد، روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید و سپس Delete را بزنید تا مخاطب برای همیشه از لیست دوستان شما حذف شود.

 

۵- حذف کامل اکانت و فعالیت‌های قبلی شما در تلگرام
 

اگر به هر دلیل قصد دارید اکانت تلگرامی خود را حذف کنید کافی است ابتدا به آدرس https://my.telegram.org/deactivate بروید و شماره موبایل خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. در همین لحظه پیامی به اکانت تلگرام شما فرستاده می‌شود که حاوی یک کلمه عبور است.
اکنون کافی است کلمه عبور دریافتی را در قسمت Passwords وارد کنید و روی Sign In کلیک کنید. اکنون به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در آن علت  حذف اکانت تلگرام از شما پرسیده می‌شود.

کافی است در بخش  ?Why are you leaving عبارت I don’t use Telegram sometimes (یا هر چیز دیگری) را تایپ کنید و روی گزینه Done کلیک کنید. حالا  برای اطمنیان سوالی از شما پرسیده می‌شود که باید گزینه Yes ,delete my account را انتخاب کنید. اکنون اکانت و سابقه فعالیت شما در  تلگرام کاملا پاک می‌شود.

 

۶- حذف تصاویر پروفایلی که قبلا از آنها استفاده کرده‌اید
 

احتمالا به این موضوع دقت کرده‌اید که همواره می‌توانید تصویر آواتار یا همان پروفایل دوستانتان را در تلگرام مشاهده کنید و حتی می‌توانید تصاویر قدیمی‌تر برخی از آنها را که قبلا برای پروفایل‌شان در نظر گرفته بودند نیز مشاهده کنید. اما اگر علاقه‌ای ندارید که کاربران تصاویر پروفایل قبلی شما را مشاهده کنند، ترفند کوچکی وجود دارد.
برای این کار، هر گاه تصمیم به تغییر عکس پروفایل گرفتید، ابتدا عکس قبلی خود را پاک کنید و سپس عکس جدید را انتخاب کنید. برای پاک کردن عکس فعلی خود به بخش تنظیمات بروید و روی علامت دوربین کلیک کنید و گزینه Delete photo را انتخاب کنید. برای انتخاب تصویر جدید نیز به قسمت  تنظیمات بروید و روی دوربین کلیک کنید و و تصویر جدید را انتخاب کنید. در این صورت دیگر تصاویر قبلی شما برای دیگران قابل مشاهده نیست.

 

۷- صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف اینترنت تنها با یک تنظیم ساده
 

داشتن دوستان زیاد تلگرامی در کنار عضویت در گروه‌ها و کانال‌های متعدد از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند اینترنت دیتای گوشی شما یا اینترنت وایرلسی که به آن متصلید مانند یخی که در معرض تابش شدید آفتاب تابستانی است با سرعت هرچه تمام‌تر به پایان برسد!
همین موضوع باعث می‌شود خیلی از افراد مجبور به ترک گروه‌ها و کانال‌هایشان، به دلیل حجم بالای مطالب ارسالی آنها، شوند. بعضی افراد هم که از پس خرید اینترنت برنمی‌آیند ترجیح می‌دهند عطای تلگرام را به لقایش ببخشند و استفاده از تلگرام را به طور کلی کنار بگذارند!

اما برای رفع این مشکل هم تنظیم کوچکی در تلگرام وجود دارد.
دلیل مصرف بالای اینترنت در تلگرام دریافت اتوماتیک تصاویر، ویدئوها و پیام‌های صوتی در گروه‌ها و کانال‌هاست، در حالی که شاید مایل نباشید خیلی از آنها را مشاهده کنید. درنتیجه کافی است جلو دانلود اتوماتیک آنها را بگیرید.

برای این منظور وارد Settings شوید. در بخش Automatic media download سه گزینه مشاهده می‌کنید که به تنظیم این مورد در اینترنت گوشی، وایرلس و اینترنت رومینگ مربوط است. کافی است وارد هرکدام از موارد دلخواه شوید و تیک تمام گزینه‌ها را بردارید.
از حالا به بعد تصاویر و ویدئوهای دریافتی به صورت محو دیده می‌شوند و برای تماشا یا گوش دادن به آنها لازم است روی آنها کلیک کنید. با کلیک روی آن روند دریافت فایل شروع می‌شود و سپس می‌توانید تصویر و ویدئو یا پیام صوتی مورد نظر را مشاهده کنید یا گوش دهید.
با همین تنظیم کوچک خواهید دید که هر ماه حجم قابل توجهی از اینترنت مصرفی شما کاهش می‌یابد.

 

۸- ایجاد نظرسنجی در داخل گروه‌های تلگرامی
 

گاه پیش می‌آید که در یک گروه تلگرامی نیاز به نظرسنجی دارید. ربات Vote یک ربات داخلی است که با آن به راحتی می‌توانید داخل یک گروه نظرسنجی  آنلاین راه بیندازید و نظر سایر افراد حاضر در گروه را در رابطه با موضوعی خاص جویا شوید.

برای این منظور در بخشی که پیام موردنظرتان را تایپ می‌کنید عبارت @vote را تایپ کنید و سپس یک فاصله خالی بزنید. حالا در پنجره کوچکی که به شما نمایش داده می‌شود روی عبارت Create new poll کلیک کنید. سپس باید به صورت اتوماتیک برای ساخت نظرسنجی وارد ربات رسمی تلگرام شده باشید.

ابتدا سوال موردنظرتان را تایپ و ارسال کنید. (مثلا: برای تفریح روز جمعه چه گزینه‌ای پیشنهاد می‌کنید؟)

سپس اولین پاسخ مدنظرتان رو بنویسید و ارسال کنید. (مثلا: پیاده‌روی)
دومین پاسخ مدنظرتان را هم همانند بالا بنویسید و ارسال کنید. (مثلا: دوچرخه‌سواری)

هر تعداد پاسخ موردنظر را می‌توان اضافه کرد.

پس از ارسال تمام پاسخ‌های احتمالی برای نظرسنجی، عبارت /done را تایپ کنید تا نظرسنجی تکمیل و آماده انتشار شود.

حالا به صورت اتوماتیک دوباره به صفحه چت گروه قبلی خود بازمی‌گردید.

دوباره عبارت @vote را تایپ کنید و یک فاصله خالی بزنید. این بار خواهید دید علاوه بر گزینه  Create new pollنظرسنجی‌ای که قبلا ساخته بودید نیز نمایش داده می‌شود. کافی است روی عنوان نظرسنجی کلیک کنید.

کار تمام است! نظرسنجی شما در گروه موردنظرتان ارسال شده و کاربران به راحتی با لمس یکی از گزینه‌های از پیش تعریف‌شده می‌توانند به نظرسنجی شما رای دهند.

 

۹- تغییر شماره تلفن در تلگرام
 

یکی دیگر از ترفندهای جالب تلگرام قابلیت تغییر شماره تلفنی است که با آن در تلگرام ثبت نام کرده‌اید. ممکن است بعد از مدتی کار با تلگرام مایل نباشید با تلفنی که ابتدا ثبت نام کرده‌اید در آن فعالیت کنید یا مثلا قصد واگذاری یا فروش خط تلفن‌تان را دارید یا سیم کارت جدید دیگری خریداری کرده‌اید و مایلید با آن شماره در تلگرام فعالیت کنید. تلگرام برای چنین مواقعی تنظیم کوچکی دارد که با آن می‌توانید طی چند مرحله کوتاه شماره ثبت‌شده در اکانت تلگرامی خود را تغییر دهید و تمام اطلاعات اکانت تلگرام خود را از قبیل چت‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها به شماره جدید انتقال دهید.

توجه کنید که با تغییر شماره تلفن در تلگرام، شماره قبلی شما به طور کلی از تلگرام حذف می‌شود. همچنین مخاطبین شما از شماره جدیدتان نیز باخبر می‌شوند و می‌توانند شماره‌تان را ببینند.

برای تغییر شماره تلفن در تلگرام، ابتدا تلگرام را باز کنید و وارد Settings شوید.

- در صفحه‌ای که ملاحظه می‌کنید، شماره تلفن شما مشخص است که باید آن را لمس کنید.

- حالا روی Change Number کلیک کنید.

- در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید باید شماره جدید را وارد کنید و سپس کد فعالسازی‌ای را که تلگرام به شماره جدیدتان فرستاده وارد نمایید.

- ملاحظه می‌کنید که تلگرام شما روی شماره جدید به همراه تمام محتویات آن انتقال می‌یابد.

 

۱۰- جلوگیری از اضافه شدن ناخواسته به گروه‌ها
 

از اینکه مدام آشنا و غریبه شما را در کانال‌ها و گروه‌های مختلف اضافه می‌کنند در عذابید؟
برای حل این مشکل راه حل ساده‌ای وجود دارد.
ابتدا در بخش Settings گزینه Privacy and Security را لمس کنید. در اینجا بخش Groups اضافه شده است، آن را انتخاب کنید. ابن بخش به طور پیش‌فرض روی Everybody تنظیم شده است که می‌توانید آن را روی My Contacts تنظیم کنید تا فقط دوستان شما قادر به اضافه کردن شما به گروه‌های  تلگرامی باشند.

همچنین در بخش پایین اگر تعدادی از دوستان و افراد لیست هنوز بدون اجازه، شما را به گروه‌های تلگرام اضافه می‌کنند می‌توانید لیست استثنای Never Allow تعریف کنید تا آنها هرگز نتوانند شما را ناخواسته به گروه‌ها و کانال‌ها اضافه کنند.

در صورتی که بخش بالا روی My Contacts باشد، با لمس Add User بخش Never Allow می‌توانید شخص موردنظر را از لیست انتخاب کنید

Behzad بازدید : 330 پنجشنبه 24 تیر 1395 نظرات (3)

حافظه فعالیت ذهنی است که وظیفه ی بازسازی اتفاقات و احساسات را دارد. دو نوع حافظه وجود دارد: حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت؛ راه تقویت حافظه می تواند حافظه شما را دگرگون کند و دیگر از فراموشی و کندی ذهن، رهایی می یابید.

به گزارش آکاایران:

حافظه نوعی فعالیت ذهنی است که اتفاقات و احساسات را بازسازی میکند. دو نوع حافظه وجود دارد: حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت. کم شدن و از دست دادن حافظه می تواند از سن ۲۰سالگی شروع و با افزایش سن بیشتر هم بشود. به همین علت بسیاری به دنبال راه تقویت حافظه و جلوگیری از روند از دست دادن حافظه خود هستند. نگران نباشید می توان جلوی ضعیف شدن حافظه را گرفت و حتی آن را تقویت کرد، البته با دانستن راه تقویت حافظه، کار آسان تر می شود.

روش های تقویت حافظه

راه تقویت حافظه برای همه قابل استفاده است.کسانی که حافظه ی خوبی دارند هم می توانند از این راه حل ها استفاده کنند.

هفت راه تقویت حافظه که حافظه ی شما را دگرگون می سازد

 

* تغذیه خوب و مصرف مواد فسفر دار نظیر ماهی و میگو ، مواد غذایی گلوکز دار مانند خرما و عسل ، لبنیات، استفاده مداوم از سبزیجات و میوه های تازه که به درستی شسته شده باشند به سلامت ذهن یاری می رسانند.

* رعایت بهداشت شخصی و انجام ورزش های هوازی برای بهتر فعالیت کردن ذهن و حافظه موثر و تاثیرگذار است.

* مطالعه کردن بصورت چهل و پنج دقیقه مداوم و ده دقیقه استراحت ، البته زمانی که خسته هستید به سراغ مطالعه نروید زیرا هیچ تاثیری بر تقویت حافظه ندارد و بیشتر ذهن خسته می شود.

* خوردن مداوم کندر در صبح ناشتا به تقویت حافظه کمک میکند. البته بهتر است کندر را بجوید و قورت ندهید. کندر مزه ای نزدیک به تلخی دارد که تحمل آن به اثر فوق العاده ای که در تقویت حافظه دارد، می ارزد.

* مسواک زدن هم یکی از راه های تقویت حافظه است. توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان موجب فراموشی و کند ذهنی می شود.

* یادداشت کردن کارها و مسایلی که مد نظر دارید انجام بدهید ، نیز به تقویت حافظه شما و سلامت ذهن کمک می کند.

* دقت خود را افزایش بدهید، زمانی که مشغول کاری هستید یا در حال گوش دادن یا حرف زدن هستید ، دقت کنید.

به اعتقاد صدرالمتاهلین ، هر چه تعلقات و مشغله های دنیوی و حاشیه های درگیری ذهن کمتر بشود، قدرت تمرکز و به به یاد سپاری حافظه بیشتر و در نتیجه موجب تقویت حافظه می شود.

Behzad بازدید : 369 پنجشنبه 24 تیر 1395 نظرات (0)

بیدمشک : درمان کم خونی ، سرگیجه ، تقویت قلب

بادرنجبوبه : درمان نارسایی قلبی ، تنظیم فشار خون ، نشاط آور

گلاب : مقوی اعصاب ، ملین کننده ، تهیه شربت و شیرینی

بهار نارنج : تقویت کننده قلب ، ضد تبش قلب ، رفع سکسکه

بومادران : درمان کننده عضله ضعیف قلب ، ضد تشنج و صرع ، جنونهای خفیف

برگ بید : تب بر ، مسکن ، خواب آور ، ضد سردرد

برگ گردو : کاهش قند خون ، ضد حساسیتهای پوستی

بابونه : تقویت کننده معده ، اشتها آور ، صفرا بر ، تقویت اعصاب

پونه : ضد سرما خوردگی ، خلط آور ، ضد عفونی کننده ، بخور و غرغره

پیچک : درمان کننده و پیشگیری کننده از لکه های دست و صورت ، ضد قارج

ترخون : ضدمیکروب پف مقوی معده ، مفید برای دستگاه گوارش

خاکشی ( خاکشیر) شستشوی روده ها ، رفع گرمی بدن ، ضد گرما ضدگی ، ومسکن

شاه اسپرم : ضد دل درد ، تقویت قلب و معده ، ضد اسهال و استفراغ ، بادشکن ، رفع سوء هاضمه

شوید : ضد چربی خون ، ضد کلسترول ، ضد اسیداوریک ، ضد سم

شاتره : ضد حساسیتهای پوستی رفع خارش بدن ، خنک کننده بدن ، تصفیه خون انسان

شنبلیله : چاق کننده ، ضد قند خون

گل گاوزبان : رفع دلتنگی ، ضد افسردگی ، نشاط آور، تقویت کننده اعصاب

گلپوره : ضد سرفه ، ضد ترشی معده ، ضد اسهال ، ضد استفراغ

گزنه : تقلیل کننده خون ، ضد عفونتهای جلدی ، استحکام کننده لثه

کاکوتی : مقوی معده ، اشتها آور ، ضد قارچ ، رفع کننده درد مفاصل ، ضد سوء هاضمه

کاسنی : ضد ورم طحال ، ضد تب نوبه ، تصفیه کننده خون ، ضد یرقان ، ضد کلسترول

کیالک : ضد تشنجهای عصبی ، ضد ناراحتی قوای تناسلی ، مفید برای کبد

کرفس : ضد رماتیسم ، رفع کننده درد مفاصل ، رفع کننده رقت خون ، ضد چربی

کاهو : کاهش فشار خون ، ملین کننده ، ضد چربی خون ، ضد خارش و حساسیت پوست ، خنک کننده بدن

مرزه : مقوای قوای جنسی ، ضد انگل و کرم ، ضد نقرس

نسترن : تقویت کننده قلب ، ضد ورم کلیه ، ضد درد معده ، رفع کننده سردرد

هفت گیاه قند : درمان کننده قند خون

هندوانه کوهی : درمان کننده بواسیر ، شستشوی کننده روده

یونجه : تقویت کننده اعصاب ، ضد قند خون ، ضد پوکی استخوان ، تقویت کننده عمومی و ضد مواد مخدر

Behzad بازدید : 420 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

کد آهنگ پیشواز پویا بیاتی

۴۴۱۱۰۴۲۹ / مروارید / پویا بیاتی

**

متن آهنگ پویا بیاتی مروارید :

ممنونم از چشمی که برای دیدن من باز کردی

خندیدی و شیرین ترین صبح منو آغاز کردی

حالم سره جاشه تو که باشی همیشه کنارم

تنهات نمیذارم تو هم تنها نرو تنهام نذارم

آغاز میشی تا به من ثابت کنی دلنوازی

آوار میشم تا منو از آجر اول بسازی

دریایی و تعریفت و از ماهی ها خیلی شنیدم

دریایی و من بی نهایت در تو مروارید دیدم

آغاز میشی تا به من ثابت کنی دلنوازی

آوار میشم تا منو از آجر اول بسازی

دریایی و تعریفت و از ماهی ها خیلی شنیدم

دریایی و من بی نهایت در تو مروارید دیدم

Behzad بازدید : 377 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تحقیقات ثابت کرده است که دراز کشیدن کنار همسر بعد از انجام رابطه‌جنسی تاثیر شگرفی بر کیفیت زندگی جنسی‌تان خواهد داشت ولی کارهایی هم هست که می‌توانید قبل از رابطه انجام دهید تا به هم نزدیک‌تر شوید. ۷ کاری که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم نه تنها کمک می‌کند رابطه‌جنسی بهتری را تجربه کنید، بلکه رابطه‌تان را به طور کل قوی‌تر می‌کند.

به همدیگر خیره شوید
دفعه بعدی که شهوت بین‌ شما و همسرتان زیاد شد، لحظه‌ای وقت بگذارید و عمیق به چشمان همدیگر نگاه کنید، انگار می‌خواهید به روح و عمیق وجود هم نگاه کنید. این کار تاثیر شگرفی بر رابطه‌تان می‌گذارد.

لحظه‌ای وقت گذاشته، دستتان را روی قلب همسرتان گذاشته، او هم دستش را روی قلب شما بگذارد و به هم خیره نگاه کنید و ۱۰ نفس عمیق بکشید. اینکار رابطه جنسی را به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش‌تر برایتان تبدیل خواهد کرد و باعث می‌شود به هم نزدیک‌تر شوید.

به چیزهای خوب فکر کنید
اگر خیره شدن به همدیگر چندان مورد پسندتان نیست، می‌توانید چشم‌هایتان را بسته، نفس عمیق بکشید و به زمانی فکر کنید که همه چیز بین شما و همسرتان در بهترین حالت ممکن بود. به زمانی که عشق بی قید و شرط، آرامش کامل، آزادی و لذت بین‌تان حکمفرما بود. ازآنجاکه مغز نمی‌تواند فرق بین واقعیت و خیال را تشخیص دهد، اگر خودتان را به خوبی در آن وضعیت تجسم کنید، همان حس فوق‌العاده را احساس خواهید کرد. مهمترین اندام جنسی شما مغزتان است. به همین دلیل، با این تصویرسازی‌ها و فکرهای خوب و مثبت، حس‌تان نسبت به همسرتان در طول رابطه جنسی بیشتر شده و پس از آن هم احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

به تنهایی مدیتیشن کنید
۳۰ ثانیه وقت بگذارید تا ذهنتان را آرام کرده، خودتان را از مشغله‌های آن روز بیرون کشیده و به زمان حال بیاورید. خانم‌ها به طور ذاتی می‌توانند چند کار را به صورت همزمان انجام دهند و مدام برنامه‌ها و کارهای روزانه‌شان را در ذهنشان مرور کنند. مدیتیشن به شما کمک می‌کند ذهنتان از چیزهایی جز رابطه‌جنسی که می‌خواهید با همسرتان داشته باشید خالی شده و عمق رابطه‌تان در طول نزدیکی بیشتر شده و عملکرد بهتری هم داشته باشید.

به عکس‌های دونفره‌تان نگاه کنید
احتمالاً عکس‌های دونفره‌ای در اتاق خوابتان دارید. درست قبل از شروع رابطه جنسی، به این خاطرات عالی دونفره‌تان نگاه کنید. تحسین رابطه‌تان به این شکل، رابطه‌جنسی را به اتفاقی تحسین‌برانگیز بین‌تان تبدیل خواهد کرد. همچنین حس مثبتی که نسبت به همدیگر و رابطه‌تان دارید را هم تقویت می‌کند.

درمورد فانتزی‌ها و خواسته‌های جنسی‌تان با هم حرف بزنید
با تغییر نحوه حرف زدنتان درمورد رابطه جنسی می‌توانید به‌سادگی رابطه بین خودتان را مستحکم‌تر کنید. خیلی وقت‌ها زوج‌ها سعی می‌کنند وقت را تلف نکرده و سراغ کار اصلی بروند ولی وقتی با درمیان گذاشتن فانتزی‌های خصوصی‌تان درمورد رابطه جنسی – حتی اگر این کار باعث خجالتتان شود – بعد تازه‌ای به رابطه جنسی‌تان خواهید داد.

صحبت کردن درمورد این موضوعات صمیمیت بین شما را بیشتر کرده و اگر تصور کنیم که همسرتان بخشی از فانتزی‌های شما باشد، شنیدن این حرف‌ها حس اعتمادبه‌نفس هر دو شما را بالا خواهد برد. اعتمادبه‌نفس مستقیماً با جذابیت جنسی در ارتباط است، به همین دلیل حس شما نسبت به همدیگر هم تقویت خواهد شد.

پیش‌نوازی را طولانی‌تر کنید
از کندتر پیش رفتن جریان نترسید و زمان بیشتری را برای ماساژ دادن هم، عشق‌بازی و کشف بدن همدیگر صرف کند. شهوت جنسی خیلی سریع بالا می‌رود، به همین دلیل ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت طول دادن آن فشار جنسی زیادی ایجاد می‌کند. به مرور زمان رابطه‌جنسی بین زوج‌ها به عملی اتوماتیک تبدیل می‌شود ولی اگر بتوانید توجه و تلاش بیشتری صرف آن کنید، به اتفاقی صمیمانه‌تر بین‌تان تبدیل خواهد شد. این صمیمیت تفاوت بین رابطه جنسی و عشق‌بازی است و زوج‌هایی که رابطه‌جنسی بهتر و سالم‌تری دارند رابطه بهتر و مستحکم‌تری هم خواهند داشت.

در آغوش هم دراز بکشید
درست مثل بعد از اتمام رابطه! هرچه زمان بیشتری قبل از شهوانی‌تر شدن فضا در آغوش هم باشید، فایده بیشتری برای رابطه‌تان در طولانی‌مدت دارد. دلیل آن این است که بغل کردن اُکسی‌توسین در بدن ترشح می‌کند و این هورمون حس صمیمیت را با همسرتان تقویت می‌کند.

 

منبع: مردمان

Behzad بازدید : 2801 جمعه 03 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

فعال سازی آوای انتظار همراه اول

ارسال کد به 8989 (مثال: 76957)

 

 فعال سازی آهنگ پیشواز ایرانسل

ارسال کد به 7575 (مثال: 3318661)

 

 فعال سازی راینواز رایتل

ارسال کد+ON به 2030 (مثال: ON 160175)

 

 کد آوای انتظار آلبوم آخرین بار از احمد سولو (احمدرضا شهریاری)

۷۱۲۲۵ منو جا نذاری۲
۷۱۲۲۴ منو جا نذاری
۷۱۲۲۳ بعد از تو۳
۷۱۲۲۲ بعد از تو۲
۷۱۲۲۱ بعد از تو
۷۱۲۲۰ دل من۲
۷۱۲۱۹ دل من 
۷۱۲۱۸ حس تازه۳ 
۷۱۲۱۷ حس تازه۲ 
۷۱۲۱۶ حس تازه
۷۱۲۱۵ بیگناه۳ 
۷۱۲۱۴ بیگناه۲ 
۷۱۲۱۳ بیگناه
۷۱۲۱۲ آخرین بار۳ 
۷۱۲۱۱ آخرین بار۲ 
۷۱۲۱۰ آخرین بار 
۷۱۲۰۹ حواست نیست۴
۷۱۲۰۸ حواست نیست۳
۷۱۲۰۷ حواست نیست۲
۷۱۲۰۶ حواست نیست
۷۱۲۰۵ هنوزم دوست دارم۳
۷۱۲۰۴ هنوزم دوست دارم۲
۷۱۲۰۳ هنوزم دوست دارم

 

-----------------------------------

 کد پیشواز آلبوم آخرین بار از احمد سولو (احمدرضا شهریاری)

5519672 هنوز دوست دارم

5519674 هنوز دوست دارم2

5519675 حواست نیست

5519676 حواست نیست2

5519684 دل من

5519685 دل من2

5519677  آخرین بار

5519679  آخرین بار2

5519686 بعد از تو

5519683 حس تازه

5519680 بی گناه

5519682 بی گناه2

5519687 منو جا نذاری

5519688 منو جا نذاری2

 

-----------------------------------

 کد راینواز آلبوم آخرین بار از احمد سولو (احمدرضا شهریاری)
١٠٠٣٧٥ آخرین بار
١٠٠٣٧٦ آخرین بار2
١٠٠٣٧٧ آخرین بار3
١٠٠٣٨٦ بعد از تو
١٠٠٣٨٧ بعد از تو2
١٠٠٣٨٨ بعد از تو3
١٠٠٣٧٨ بیگناه
١٠٠٣٧٩ بیگناه2
١٠٠٣٨٠ بیگناه3
١٠٠٣٨١ حس تازه
١٠٠٣٨٢ حس تازه2
١٠٠٣٨٣ حس تازه3
١٠٠٣٧١ حواست نیست
١٠٠٣٧٢ حواست نیست2
١٠٠٣٧٣ حواست نیست3
١٠٠٣٧٤ حواست نیست4
١٠٠٣٨٤ دل من
١٠٠٣٨٥ دل من2
١٠٠٣٨٩ منو جا نذاری
١٠٠٣٩٠ منو جا نذاری2
١٠٠٣٦٨ هنوزم دوست دارم
١٠٠٣٦٩ هنوزم دوست دارم2
100370 هنوزم دوست دارم3

Behzad بازدید : 323 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

عالم مردگان از جمله عوالمی است که همواره وقتی با آن مواجه می‌شویم سؤالات و ابهامات بسیاری برای ما به وجود می‌آید و هر فردی علاقه دارد بیشتر از این عالَم بداند چراکه مرگ از جمله مباحثی است که هر فردی روزی با آن دست به گریبان خواهد شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخش نخست از سلسله مباحثی است که به طرح پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد می‌پردازد و از کتاب «عالم برزخ؛ عالم حیات و زندگی» نوشته حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا از پژوهشگران حوزه علمیه قم عنوان می‌شود:

از روایات هم استفاده می‌شود که مردم هم در عالم برزخ به دو گروه تقسیم می‌شوند:

1. کسانی که در دنیا مطیع دستورات دین و پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) بودند و نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات مقید بودند، در برزخ زندگی با نشاط و آرامشی دارند.

2. کسانی که نسبت به دین بی‌توجه بودند و اهل نماز و عبادت و حجاب و بندگی نبودند، در عالم قبر که شاید صدها هزار سال طول بکشد به عذاب الهی گرفتار خواهند شد.

اینک به روایاتی توجه کنید:

هر کس مهمان عمل خویش است:


حضرت محمد (ص) فرمود:
«اِنَّ اَحَدَکُم اذا ماتَ عُرِضَ علیه مَقعَدُهُ بالغَداة و العَشّی ان کان من اهل الجنّه فمنَ الجنة و ان کانَ من اهل النّار فمن النّار، یقالُ هذا مَقعَدُکَ حینَ یَبعثکَ الله یَومَ القیامة»

هنگامی که یکی از شما از دنیا برود، جایگاه او صبح و شام به او عرضه می‌شود، اگر از اهل بهشت باشد، جایگاهش در بهشت است و اگر از اهل دوزخ باشد، جایگاهش در دوزخ است و به او گفته می‌شود این جایگاه توست تا هنگامی که خداوند تو را در قیامت مبعوث کند.

امام صادق (ع) فرمود:
«اَلبَرزخ القبر، و هُو الثوابُ و العقابُ بین الدّنیا و الآخرة»
برزخ همان قبر است و قبر همان ثواب و عقابی است که میان دنیا و آخرت وجود دارد.

- سجده نماز یادآور عالم برزخ
از برخی روایات استفاده می‌شود که نماز اگر با توجه به معنای آن خوانده شود، یاد آور سه عالم: برزخ و قیامت است. بدین معنا که دفعه اول که ما سر روی مهر می‌گزاریم و بر می‌داریم، یادآور آن است که خداوند ما را با واسطه از خاک آفریده و به دنیا می‌آورد و دفعه دوم که به سجده می‌رویم، به ما تذکر می‌دهد که بعد از مدتی زندگی در دنیا به برزخ برمی‌شد و هنگامی که سر از سجده دوم برمی‌داریم، یادآور زنده شدن در روز قیامت می‌باشد. لذا از معنای سجده در نماز از حضرت علی (ع) سوال شد.

آن حضرت در پاسخ فرمودند:
«مَعْنَى السُّجُودِ فَقَالَ مَعْنَاهُ مِنْهَا خَلَقْتَنِی یَعْنِی مِنَ التُّرَابِ وَ رَفْعُ رَأْسِکَ مِنَ السُّجُودِ مَعْنَاهُ مِنْهَا أَخْرَجْتَنِی وَ السَّجْدَةُ الثَّانِیَةُ وَ إِلَیْهَا تُعِیدُنِی وَ رَفْعُ رَأْسِکَ مِنَ السَّجْدَةِ الثَّانِیَةِ وَ مِنْهَا تُخْرِجُنِی تَارَةً أُخْرَى‏»

معنا و حقیقت سجده در نماز آن است که به خداوند می‌گوییم: ما را (با واسطه) از خاک آفریدی و در سجده اول که سرت را برمی‌داری معنایش آن است که خداوند ما از همین خاک آفریده و به دنیا آورده، و به سجده دوم که می‌رویم، یعنی خداوندا! ما را بعد از مدتی زندگی در دنیا (به عالم قبر و برزخ) برمی‌گرداند و سرت را که از سجده دوم برمی‌داری، معنایش آن است که بعد از مدت‌ها در عالم برزخ مرا روز قیامت زنده خواهی کرد.         

لذا اگر نماز با توجه خوانده شود و معنای آن درک شود، چنان در روح و روان اثر می‌گذارد که آرامش وصف‌ناپذیری به انسان می‌دهد و دیگر انسان گرد گناه نمی‌رود و جامعه به وسیله نماز اصلاح خواهد شد.

- سخن امیرالمومنین علی (ع) با اموات
آن حضرت (ع) وقتی از جنگ صفین برمی‌گشت در کنار قبرستانی که در پشت دروازه کوفه بود ایستاد و خطاب به ارواح مردگان فرمود:

«أَنْتُمْ لَنَا فَرَطٌ سَابِقٌ وَ نَحْنُ لَکُمْ تَبَعٌ لاحِقٌ، أَمَّا الدُّورُ فَقَدْ سُکِنَتْ، وَ أَمَّا الأَزْوَاجُ فَقَدْ نُکِحَتْ، وَ أَمَّا الأَمْوَالُ فَقَدْ قُسِمَتْ، هَذَا خَبَرُ مَا عِنْدَنَا فَمَا خَبَرُ مَا عِنْدَکُمْ»

شما بر ما پیش‌قدم شدید، و ما نیز به شما ملحق خواهیم شد، خانه‌هایتان را دیگران ساکن شدند، همسرانتان به ازدواج دیگران درآمدند، و اموالتان تقسیم شد، اینها خبرهایی است که نزد ماست، نزد شما چه خبر است؟

سپس حضرت علی (ع) فرمود:
«أَمَا لَوْ أُذِنَ لَهُمْ فِی الْکَلامِ لاَ َخْبَرُوکُمْ أَنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوى»

آگاه باشید! اگر به آنها اجازه سخن گفتن داده شود، به شما خبر می‌دهند که بهترین زاد و توشه در سفر آخرت پرهیزگاری است.  

 

 

 محل اجتماع ارواح مومنان

امام صادق (ع) فرمود:
«لا یَبقی مُؤ‌مِنٌ فی شَرقِ الاَرضِ وَغَربِها اِلاّ حَشَرَ اللّهُ روُحَهُ اِلی وادِی السلام ظَهرُ الکُوفَه، اَما اِنّی کََأنّی بِهِم حَلَقٌ حَلَقٌ قُعُودٌ یَتَحَدثُونَ»

هر مومنی در شرق و عرب عالم نمی‌میرد مگر اینکه خداوند روح او را در وادی السلام مشحور می‌کند. راوی از امام (ع) پرسید: وادی السلام کجاست؟ حضرت فرمود: پشت کوفه است. آگاه باشید گویا ارواح مومنان در -آنجا به صورت حلقه‌ای و گرد نشسته‌اند و با هم سخن می‌گویند.

حبه عُرَنی یکی از اصحاب حضرت علی (ع) می‌گوید: از آن حضرت درباره سخن گفتن و انس گرفتن ارواح در عالم قبر سؤال کردم. حضرت (ع) در پاسخ فرمود:

«نعم و لو کشف لک لرایتهم حلقا حلقا محتبین یتحادثون»

بله، اگر پرده‌ها برای تو کنار رود خواهی دید که ارواح مؤمنان در برزخ به صورت حلقه‌وار در حالی که دست‌هایشان را در زانوها حلقه زده‌اند دور هم نشسته‌اند و با یکدیگر حرف می‌زنند.

 

بعد حضرت علی (ع) فرمود:
«... وَما مِنْ مُؤمِنٍ یَمُوتُ فی بُقْعَةٍ مِنْ بِقاعِ الاَرْضِ اِلاّ قیلَ لِروحِهِ: اِلحَقی بِوادِی السَّلامِ وَاِنَّها لَبُقْعَةٌ مِنْ جَنَّةِ عَدْنٍ»

هیچ مومنی در قطعه‌ای از زمین نمی‌میرد مگر این که به روح او گفته می‌شود به وادی السلام ملحق شود، زیرا وادی السلام قطعه‌ای از بهشت عَدَن است.

- در حال لذت و نشاط
راوی از امام صادق (ع) درباره ارواح مومنان سوال کرد. آن حضرت (ع) فرمود:

«فی حُجُراتٍ فی الجنّةِ ، یأکُلونَ مِن طَعامِها ، ویَشْرَبونَ مِن شَرابِها و یقولون: ربنا اقم لنا الساعه و انجزلنا ما وعدتنا»

آنها در حجره‌هایی از بهشت (برزخی) قرار دارند، از غذاهای بهشتی می‌خورند و از نوشیدنی‌هایش می‌نوشند و می‌گویند: پروردگارا هر چه زودتر قیامت را برپا کن و به وعده‌هایی که به ما داده‌ای وفا نما.

از آیه مبارکه استفاده می‌شود: انسان به محض مردن وارد برزخ می‌شود، چنانچه حبیب بن نجار این مرد مبارز که در راه احیاء دین و دفاع از پیامبران به محض این که زیر شکنجه به شهادت رسید، وارد بهشت برزخی شد. چنانچه اشخاص کافر و ظالم به محض مردن وارد جهنم برزخی خواهند شد.

- چرا ارواح مومنان در وادی السلام جمع می‌شوند؟!
از احادیثی که بیان شد که ارواح موؤنان در وادی السلام در نزدیکی کوفه جمع هستند استفاده می‌شود که وادی السلام موضوعیت ندارد بلکه آنچه که محور و اصل است این که ارواح مؤمنان و پیامبران آنجا و در کنار حضرت امیرالمومنین علی (ع) جمع‌اند. چنانکه در بحث رجعت خواهد آمد، آن حضرت (ع) چند بار رجعت می‌نماید و پیامبران نیز به دنیا برمی‌گردند تا حکومت حضرت را مشاهده و او را یاری کنند و سرّ این ارادت پیامبران و صالحان به حضرت امیر (ع) آن بود که اگر آن حضرت و فرزند بزرگوارش حضرت سیدالشهدا (ع) نبودند، بنی امیه (لعنة الله علیهم اجمعین) دینی باقی نمی‌گذاشتند و زحمات تمام پیامبران را به باد می‌دادند. اگر دینی باقی ماند و ثمره زحمت انبیاء از بین نرفت، فقط به سبب ایثار و جانفشانی حضرت امیر (ع) و حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (ع) و فرزندان طاهرین آنها، به ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) بود.


منبع:.farsnews.com

Behzad بازدید : 269 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بندازین و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) کنین.طبق آموزشی که امروز به شما میدم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهـــای جالب پنهان در ویندوز هستش.حال بریم سراغ آموزش !

 

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ برین.حال کلید Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارین. ( در تصویر زیر مشخص کرده ام )

 

حال برای شما پنجره ای به نمایش در میاد که از شما سوال می پرسه تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما بکنه یا نه؟.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کلیک کنید.حال دیگه هیچ کدوم از کلید های کیبرد شما فعال نیستن ! امتحان بکنین!!!

 

اگر پیش خودتان تصور می کنید که حالا برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل به حالت اولیه و فعال چه باید کرد ؟! باید بگویم که کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید !

Behzad بازدید : 243 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

 کلید های میانبر در ویندوز

Esc لغو عملیات در حال انجام
 F1 راهنما
 F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده. در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس) ذخیره فایل جاری. 
 F3 جستجو
 F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar
 F5 به روز آوری Refresh 
 F6 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می کند
 F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثلFile,Edit,View, ... 
 F11 پنجره جاری را تمام صفحه می کند
 PrintScreen در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن را در حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و شما می توانید در یک برنامه ویرایش عکس مثل Paint آن را Paste کنید
 Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می کند
 Space در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد، مثل Page Down 
 BackSpace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یک مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اکسپلورر معادل Back است
 Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور
 End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور
 PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود
 PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود

دنباله متن در ادامه مطلب ...

 

ترکیبات کلید Ctrl : 
 Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است
 Ctrl+w در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل Word, کلا Office , Adobe Photoshop ,internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد
 Ctrl+e جستجو در مسیر جاری
 Ctrl+r تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و Refresh 
 Ctrl+y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو میروند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند . 
 Ctrl+i باز کردن قسمت علاقه مندی هاFavorites 
 Ctrl+o باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها ، معادل File>Open
 Ctrl+p پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها
 Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها
 Ctrl+s در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save 
 Ctrl+d در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند
(معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند
 Ctrl+f جستجو
 Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است) 
 Ctrl+l در اینترنت اکسپلورر معادل File>Open است
 Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده. Undo 
 Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد. Cut 
 Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد. Copy 
 Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد. Past 
 Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند
 Ctrl+n در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند
 Ctrl+F1 در اکثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می کند
 Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز
 Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,.. .. 
 Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان کار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند
 Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی
 Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد
 Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد
 Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد.Copy

ترکیبات کلید Alt : 
 Alt+A باز کردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites 
 Alt+D انتقال مکان نما به Address Bar 
 Alt+F4 بستن پنجره جاری
 Alt+Space Bar معادل راست کلیک بر روی نوار عنوان پنجره جاری
 Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری
 Alt+Tab سوییچ کردن بین پنجره های باز جاری
 Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می کند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)
 Alt+Home در مرورگر اینترنت اکسپلورر به صفحه خانگی پرش می کند
 Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز
 Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز
 Alt+Number ترکیب کلید Alt به همراه زدن یک عدد از قسمت سمت راست صفحه کلید در حالت ویرایش یک کاراکتر معادل کد اسکی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد کنیم پس از رها کردن کلید Alt این کاراکتر نمایش داده می شود : § . 
 Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد
 Alt+PrintScreen از پنجره جاری یک عکس تهیه می کند و به حافظه کلیپ بورد انتقال می دهد

ترکیبات کلید Shift : 
 Shift+F10 معادل راست کلیک
 Shift+Del پاک کردن کامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این که به سطل بازیافت انتقال یابد پاک می شود
 Shift+tab وارونه کاری که Tab انجام می دهد
 Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه کلیپبورد. Paste

ترکیبات WinKey : 
 خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز
 WinKey+E باز کردن My Computer در حالت Folders
 WinKey+R باز کردن پنجره Run
 WinKey+U باز کردن پنجره Utility Manager 
 WinKey+D نمایش دسکتاپ معادل Show Desktop 
 WinKey+F جستجو
 WinKey+Ctrl+ F جستجوی یک کامپیوتر در شبکه
 WinKey+L قفل کردن کامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User 
 WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می کند
 WinKey+Shift+ M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می کند

Behzad بازدید : 258 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

فایلها تو سرور آپلود بوی آپلود شدند

برای دانلود بعد از رفتن به صفحه دانلود روی نوشته ی دانلود با تاخیر و محدود کلیک کنید تا برنامه 

مورد نظر دانلود شه

برای دانلود برنامه ی دلخواهتون روی لینک(اسم برنامه)کیلیک کنید



سوالی

 

بازی ایرانی جذاب

 

 

نرم افزار ایرانی جذاب

 

شیر دوش

 

فال قهوه

 

وکیپدیا خودرو

 

وکی واژه معین

 

اورگامی

 

 نرم افزار ایرانی ایست

 

تانگو گیم

 

فونت پک

 

پیام رسان

 

سنتور

 

رانا

 

تعبیر خواب

 

هفت کالکشن

 

 ویسگون

 

نرم افزار ایرانی

 

نرم افزار ایرانی

 

آیروموزیک

 

اس ام اس طلایی

 

اطلاعات دارویی

 

اموزش ورد

 

اموزش‌بستن‌ شالگردن

 

انتخاب

 

اهنگ پیشواز ایرانسل

 

 بازار روز طلایی

 

ترفند کده

 

تلوزیون هدهد

 

تم گنبد

 

جهان گردی

 

 حیات وحش

 

خط میخی

 

 روان شناسی کاربردی

 

 سرگرمی ایرانی

 

سلامت محىط کار

 

 عکاس مخفی

 

معما

 

مکانیک همراه

 

 نشانی

 

وکیل یار

 

یاد اور تماس

 

 

پیامک رایگان

 

کلید طلایی

 

۱۰۰۰راه

 


پنهان ساز عکس در عکس



مترجم حرفه ای مکالمه و متون



دعاهای نفوذ در معشوق



فرزندان خود را کنترل کنید



آزاد سازی رم هوشمند و ذخیره باتری

 

نمره چشت چنده؟



جامع ترین بانک خودرو



دانلود منیجر هوشمند(SDM)



گالری مخفی



گوشیم کو؟



آموزش بافت مو



کمک لاین



امروز ماشین چند؟



تقویم رنگی رنگی(حرفه ای)



ویکی واژه



دعاهای افزایش پول و ثروت



مخفی ساز فایلها



کیفور



زیرنویس فارسی



تلویزیون ایران و جهان(ماهواره ای)



اسم فامیل اوراندا



برو بعدی ویژه



اسم فامیل



ویروس جعلی



دیکشنری همسریابی



زنگ فابریک گوشی ها



تقویم گوگل

 

همیار اداری



ارگ 2014



چهره نگاری



کلاغ پر(صوتی)



گوشی بهینه



آموزش حل مکعب روبیک

 

فضول سنج،عشق سنج

 

دکتر شو!

 

پیراهنم


تماس حرفه ای



چی داره ویژه



دکتر کامپیوتر



شوخی کردم



شوخی وحشتناک



شوک زده شوید

 

 

فودفا1



فودفا2

 

مرجع کامل دارو و بیماری



Behzad بازدید : 357 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

 

 گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ دست به دامان کدام‌ یک از داروهای شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ ‌برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ از کدام داروهای موضعی یا خوراکی شیمیایی استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد، البته فقط کافی است مشکل اصلی را ریشه‌یابی کنیم. دکتر سعید صانعی  مشاور گیاه‌درمانی 10 گیاه دارویی را معرفی می‌کند که هر کدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور کنند.

عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟
عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آنها در بافت‌های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمایان ‌کنند. اما برخی عفونت‌ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. به‌عنوان مثال با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می‌شوند.
 
عفونت را ضربه فنی کنید
دسته دیگر عفونت‌ها فرصت‌طلب نام دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیماری ایدز و بیماری‌های دیگر. در اکثر اوقات درمان عفونت‌های فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌های دیگر است. با این حال برای ازبین بردن عفونت‌های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آنها جلوگیری کرد. با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این داروها نباید بیشتر از 10روز ادامه پیدا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

آنتی بیوتیک‌های گیاهی که باید بشناسید

1. پنیرک
پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن زبانزد است، فقط کافی است 40‌گرم گیاه پنیرک را به‌همرا یک لیتر آب جوش به مدت 10‌دقیقه بگذاریم تا دم بکشد. یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های  ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند. 


 

 

2. گل‌پامچال
اسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال 20گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از 10‌دقیقه دم نکشد و بعد از 10‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد. 


 

 

3. بادرنجبویه
بادرنجبویه گیاهی است که می‌توان به‌عنوان یک دمکرده برای پاک‌سازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید که در بدن‌تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید که ممکن است میکروب یا ویروس به شما انتقال پیدا کند؛ در این مواقع توصیه می‌شود 40‌گرم بادرنجبویه را به مدت 15‌دقیقه به‌همراه آب جوش بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌های احتمالی از‌بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌بار در روز به اندازه یک فنجان نوشیده شود. 


 

 

4. بابا آدم
وقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی باید از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می‌شود از دمکرده بابادم استفاده شود. 80‌گرم ریشه بابادم را به‌همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن 20‌دقیقه است و بعد از آن روزی سه‌بار در روز ‌برای درمان جوش‌های چرکی دمکرده را بنوشید. 


 

 

5. اکالیپتوس
برای عفونت‌های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می‌کنند، برگ اکالیپتوس است که بیشتر به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. درصورتی که علاوه بر بخور این برگ‌، توصیه می‌شود هر وقت به مشکل عفونت‌های مجاری تنفسی دچار شدید 50گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و بعد از 10‌دقیقه دم کشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یک فنجان از این گیاه را بنوشید. خیلی از افراد فکر می‌کنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی که اگر سینوزیت یا ریه‌های‌تان چرکی شده‌اند، بهتر است در کنار بخور دم کرده برگ اکالیپتوس را هم فراموش نکنید.   


 

6. انجیر زرد شیرازی
50‌گرم انجیر زرد شیرازی (‌انجیر خشک در آجیل‌‌ها) ‌را به‌همراه نیم کیلو شیر به مدت 15‌دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید. همچنین اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسیاری داشت، توصیه می‌شود در کنار مراجعه به دندانپزشک، در صورت نیاز  گیاه آنغوزه را روی دندان بگذارید. البته برای استفاده از این گیاه نیازی به دم کردن یا جوشاندن آن نیست، چرا‌که این گیاه حالت صمغ دارد و فقط کافی است روی دندان عفونی قرار بگیرد.

حتی میخک هم برای درمان عفونت‌های دندانی نقش موثری دارد. این گیاه را به دو صورت می‌توان استفاده کرد، هم روی دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشید. برای دم کردن میخک، کافی است یک قاشق مربا‌خوری میخک را با یک لیوان آب بین 4 الی 5‌دقیقه بجوشانید. بعد از این مرحله جوشانده را در دهان بچرخانید و خالی کنید. کافی است این کار را بین سه تا چهار بار انجام دهید.   


 

 

7. چای سبز
گلو‌درد یکی از بدترین مراحل سرماخوردگی است که اکثر افراد دست به هرکاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ها سراغ قرص‌های چرک‌ خشک‌کن می‌روند و برخی دیگر سعی می‌کنند با آب‌نمک و آب‌ جوش یا حتی آب‌نبات‌های گلودرد این مشکل را درمان کنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند.

به این نحو که یک قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت 10دقیقه خیس بخورد. نکته اینجاست که برای درمان گلودردهای چرکی نباید چای سبز را به‌صورت روتین دم کرد (‌یعنی روی کتری دم نمی‌کشد). حتی می‌توانید به‌جای آب‌نمک، چای سبز را غرغره کنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شکل کمپرس برای درمان عفونت‌های چرکی پوستی مثل کورک‌ها استفاده کنید. 


 

 

8. تره جوشانده شده در شیر
زخم‌های چرکی درمان‌شان به مراقبت و دقت بیشتری ‌نیاز دارد. برای درمان این نوع زخم‌ها می‌توان از پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی استفاده کرد. در طب سنتی اگر زخم‌ها زیاد عفونی و خطرناک نباشند، توصیه می‌شود از عصاره  تره در شیر استفاده شود. به این روش که تره را در شیر بپزید و سپس از شیر جدا کنید و تره پخته شده را روی زخم بگذارید. بعد از چند ساعت باید ضماد تره را از روی زخم بردارید و محل زخم را تمیز و پانسمان کنید، چراکه تره چرک را به خود می‌گیرد و باید تعویض شود. اگر این کار را روزی یک‌بار انجام دهید، در مدت کوتاهی چرک از زخم خارج می‌شود.    


 

9. پونه
ریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که بزرگ‌ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ها از عفونت‌ها در امان نیستند به‌همین دلیل برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با کمک آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد. اگر قصد ندارید از آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی استفاده کنید، طب سنتی راه دیگری به شما پیشنهاد می‌کند. برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق  چای‌خوری پونه را به‌همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین‌10 تا 15‌دقیقه دم بکشد و سپس صاف کرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل کنید.


 

 

 

10. پونه کوهی
یکی از بهترین داروهای گیاهی که می‌توان به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد کرد، پونه کوهی است. این نوع پونه با پونه‌های معمولی فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌های میکروبی و قارچی شناخته شده است، برای اینکه خاصیت ضدعفونی‌کننده داشته باشد باید روزی سه‌بار‌ به اندازه یک فنجان از این گیاه بنوشید.

افرادی که با مشکل عفونت‌های قارچی در گوش، عفونت‌های قارچی ناخن و برخی خانم‌ها در ناحیه تناسلی عفونت قارچی مواجه هستند، می‌توانند از پونه کوهی به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک استفاده کنند. البته پونه کوهی را می‌توان به شکل دمنوش یا ضماد هم استفاده کرد. همچنین اگر از عفونت ادراری رنج می‌برید دم کرده پونه کوهی یکی از درمان‌های مناسب و تاثیرگذار در این زمینه است. یک قاشق مرباخوری پونه کوهی را به‌همراه یک لیوان آب جوش به مدت 15‌دقیقه می‌گذارید تا دم بکشد.

Behzad بازدید : 261 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (2)

در زندگی های امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند در حالی که روز به روز به تعداد افرادی که از این فناوری استفاده می کنند افزوده می شود. حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود، و یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشود رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار می دهید.

 

ترفندی را برای شما آماده کردایم که پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران باشید که حجم اینترنت شما را تمام کند. در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند.

 

در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه ما باشید و امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

 

مرحله1:

ابتدا مرورگر خود را اجرا و وارد مدیریت دستگاه مودم خود شود.

 

مرحله2:

پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نماید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه های که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس مشاهدMAC ای پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

 

مرحله3:

هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لپ تاپ خود را کپی کردید از منو تنظیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.

 

مرحله4:

در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

 

مرحله5:

در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC ای پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.

Behzad بازدید : 186 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

همانطور که می دانید، ویندوز در حالت عادی به شما اجازه ی ساخت یک پوشه ی بدون نام را نمی دهد. اما جالب است بدانید که ساخت یک پوشه بدون نام در ویندوز با یک ترفند ساده امکان پذیر است.

 

لازم به ذکر است که ترفند ساخت یک پوشه ی بدون نام شاید کاربردی برای کاربران نداشته باشد اما شما می توانید با برداشتن آیکون پوشه مورد نظر یک روش مخفی سازی را تجربه کنید.

 

 

ترفند ساخت پوشه بدون نام در ویندوز

 

مرحله اول: ابتدا یک پوشه (New Folder) ایجاد کنید.

 

مرحله دوم: نام پوشه را پاک کنید.

 

مرحله سوم: کلید Alt را نگه داشته و عدد ۲۵۵ را با استفاده از صفحه کلید عددی تایپ کنید.

 

مرحله چهارم: اکنون کلید Alt را رها کرده و کلید Enter را فشار دهید.

 

کار تمام است و اکنون شما یک پوشه.بدون نام خواهید داشت.
 

برای مخفی سازی پوشه بدون نام مراحل زیر را نیز طی کنید:
مرحله اول: بر روی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: به سربرگ Customize مراجعه نموده و بر روی گزینه Change icon کلیک کنید.

 

مرحله سوم: اکنون یک آیکون مخفی یافته و آن را برای پوشه ی مورد نظر انتخاب کنید.

 

 

منبع: yjc.ir

Behzad بازدید : 269 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

میانبرهای مفید و کاربردی پاورپوینت

به جرات می‌توان گفت بعد از یادگیری ویندوز، فراگیری نرم‌افزارهای مجموعه آفیس در مرحله بعد قرار می‌گیرد، در بین این نرم‌افزارها نیز پاورپوینت به عنوان ابزاری کارآمد برای ارائه و ایجاد محتوا زبانزد خاص و عام است، با این حساب اگر کاربر ویندوز هستید و بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می‌دهید بدون شک روزی فرا خواهد رسید که به پاورپوینت نیاز پیدا کنید، کار کردن با این نرم‌افزار پرطرفدار آنقدرها هم سخت نیست؛ اما اگر زیاد سر و کار شما به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم میانبرهای صفحه‌کلید این نرم‌افزار را به یاد داشته باشید.

 

این نرم‌افزار به اندازه‌ای کارآمد و رایج است که به نوعی می‌توان گفت رقیبی ندارد و با این حساب کاربرانی که قصد تولید محتوا دارند ‌چار‌ه‌ای ندارند به غیر از اینکه دست به دامن پاورپوینت شوند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار راحت و آسان است؛ اما اگر گذار شما بیش از حد به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم به جای تعامل با ماوس و انتخاب منو‌های مختلف از صفحه‌کلید کمک بگیرید.

 

تقریبا می‌توان گفت که برای صدور هر دستوری در پاورپوینت، کلید میانبری تعریف شده است، استفاده از این کلید‌های میانبر به افزایش سرعت کاربر در فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند. پاورپوینت به همان‌ اندازه که ویژگی‌های زیادی دارد، کلید‌های میانبر گوناگونی نیز در آن تعبیه شده که پرداختن به تمامی آنها از حوصله این بحث خارج است. به همین‌ منظور بر آن شدیم تا به ۱۶ میانبر پرکاربرد در پاورپوینت اشاره کنیم.

 

لازم به ذکر است که این میانبرها مربوط به پاورپوینت نسخه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است و احتمال دارد با میانبرهای نسخه‌های قدیمی‌تر پاورپوینت تفاوت داشته باشد.

 

۱. دسترسی سریع به نوار ریبون
تمای ابزارهای پاورپوینت در نوار ریبون تعبیه شده‌اند با این حساب اگر قصد داشتید این نوار را به سرعت فعال کنید کافی است تا کلید Alt را بفشارید و حرف اول ابزار مورد نظر خود را تایپ کنید،‌برای خروج از این حالت نیز کافی است تا دکمه Esc را بفشارید.

 

۲. حرکت در جهت عقربه‌های ساعت در میان قاب‌ها (Panes)
در نمای معمولی اگر قصد داشتید بین قاب‌های موجود در نمای معمولی (Normal View) در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید می‌توانید از کلید F6 کمک بگیرید، این میانبر ساده باعث می‌شود سرعت عمل شما چند برابر شود.

 

۳. تکرار آخرین عملکردی که انجام داده‌اید
برای تکرار آخرین عمکردی که انجام شده کافی است تا کلید F4 را انتخاب کنید.

 

۴. حرکت در جهت خلاف عقربه‌های ساعت میان قاب‌ها
بین قاب‌های موجود در پاورپوینت با فشردن کلید ترکیبی شیفت و F6 در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنید.

 

۵. انتقال به یک پاراگراف بالاتر
اگر متنی که نوشته‌اید چند پاراگراف دارد به راحتی با فشردن کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان نمای سمت چپ صفحه‌کلید می‌توانید به پاراگراف بالاتر انتقال داشته باشید.

 

۶. انتقال به یک پاراگراف پایین‌تر
اگر قصد داشتید به پاراگراف بعدی منتقل شوید کافی است تا کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای سمت راست صفحه‌کلید را به صورت همزمان بفشارید.

 

۷. انتقال پاراگراف انتخاب شده به بالا
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای بالا صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به بالا منتقل شود.

 

۸. انتقال پاراگراف انتخاب شده به پایین
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای پایین صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به پایین منتقل شود.

 

۹. افزایش سایز فونت
فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و کلید‌های Ctrl و شیفت و < را همزمان بفشارید.

 

۱۰. کاهش سایز فونت
برای کاهش سایز فونت‌های انتخاب شده‌، کافی است تا کلید‌های Ctrl و شیفت و > را بفشارید.

 

۱۱. اضافه کردن اسلاید جدید
این میانبر زمانی که قصد دارید اسلایدهای زیادی بسازید کاربرد دارد، کلید‌های Ctrl و M اسلاید جدید اضافه می‌کنند.

 

۱۲. حذف یا نمایش خط‌ کش
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و F9 خط ‌کشی را که در کنار قاب اصلی نمایان است حذف می‌کند یا آنرا نمایش می‌دهد.

 

۱۳. تغییر حالت متن
کلید ترکیبی شیفت و F3‌ حالت متنی که انتخاب شده است را به صورت بزرگ یا کوچک نمایش می‌دهد یا اینکه تنها حرف اول جمله را به صورت بزرگ مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که این گزینه‌ تنها برای زمانی‌که نیاز به تایپ انگلیسی دارید کاربر دارد چرا که حالت نوشتن میان کلمه‌های فارسی تفاوتی ندارد.

 

۱۴.انتقال به اولین حرف نوشته شده
اگر متنی طولانی در پاورپوینت ایجاد کرده‌اید کافی است تا کلید Ctrl و Home را بفشارید تا سریعاً به اولین کاراکتر در ابتدای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۵. انتقال به آخرین حرف نوشته شده
در هر قسمتی از متن که هستید کلید‌های Ctrl و End را بفشارید تا به سرعت به آخرین کاراکتر نوشته شده در انتهای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۶. چرخاندن ۱۵ درجه‌ای قسمت انتخاب شده
برای چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت در قسمتی که انتخاب کرده‌اید کافی‌ است تا کلید‌های ترکیبی Alt و مکان‌نمای سمت راست را همزمان بفشارید،‌لازم به ذکر است که، استفاده از کلید Alt و مکان‌نمای سمت چپ همین عمل را به صورت برعکس انجام می‌دهد.

 

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، پاورپوینت میانبرهای زیادی دارد؛ اما این ۱۶ میانبر بیشتر از بقیه کاربرد دارد.
منبع:farnet.ir

Behzad بازدید : 308 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

 

عجایب هفت گانه ی جهان

دیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا

(پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولوسئو رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.

 
 

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده است. این اثر جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این اثر به همراه ۶ اثر دیگر در یک رای گیری جهانی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند.

محوطه (سایت) چیچن ایتزا شامل چندین ساختمان سنگی است که قبلاا به عنوان قصر، معبد، حمام، مغازه و ... به کار می‌رفته اند. مطرح ترین قسمت های آن عبارتند از

* El Castillo (قلعه)
o مهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است.

* معبد جنگجویان
* محوطه بازی
* سایر سازه ها
o معابد و سازه‌های دیگری نیز در محوطه اثر تاریخی چیچن ایتزا قرار دارند.
 
 
 
 
 

 
مجسمه حضرت مسیح برزیل
 
 
 
 
 
 
 
  
مجسمه مشهوری که در برزیل در شهر Rio de Janeiro قرار دارد و بسیاری از مردم آن را در تلویزیون دیده اند در حقیقت مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با 125 فوت ارتفاع در سال 1926 و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک ک
وه Corcovado ساخته شده است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده است نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است. مجسمه عیسی مسیح نشانه برزیل است که امروزه شهرتی جهانی پیدا کرده است.
 
توریستهایی که از برزیل دیدن می کنند حتماً به دیدن این مجسمه نیز می روند. دست چپ این مجسمه به سمت شمال شهر Rio de Janeiro و دست راست آن به سمت جنوب شهر اشاره می کند. مناظر بسیار جذابی را می توان از آنجا مشاهده کرد که نفس را در سینه تماشاچی حبس می کند. این مناظر شامل شهر Rio، خلیج، کوه Sugarloaf و ساحل رودخانه های Copacabana و Ipanema می شود. علاقمندان به فوتبال نیز می توانند منظره ای از استادیوم را مشاهده نمایند.
 
 

کولوسئوم
 

Coliseum معروفترین آمفی تئاتر دایره وار(بیضی) عظیم تاریخی که تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار ودارای ۸۰ در ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی «جایگاه بزرگ» نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی(amphitheaterum flaviusi) است. ساخت کولوسئوم توسط Vespasian (وسپاسین)امپراطور سالهای ۶۹ تا ۷۰ روم پایه گذاری شد، پس از آن پسرش Titus (تیتوس)در سال ۸۰ بعد از میلاد آنرا بنا کرد، که نهایتا توسط Domitian (دومتین)برادر Titus که در سال ۸۱ بر وی غلبه کرد و بر جایگاه امپراطور روم نشست، کامل شد و به پایان رسید. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های Esquiline(اسکوئیلین) و Caelian(کائلین) واقع شده بود.
 
در این مجموعه امپراطور روم شاهد فجیع ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده‌است نبرد‌های خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتور‌ها یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده‌است قدمت تاریخی و شکوه و جلال این عمارت از یک سو و کارامدی آن برای اجرای نمایش و امکان کنترل جمعیت، از سوی دیگر، باعث شد این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان به شمار می‌رفت.
 
پلان این مجموعه به شکل بیضی به قطر‌های ۱۸۸ و ۱۵۶ متر زیر بنای آن حدود ۶ جریب می‌باشد ارتفاع آن تقریبا به اندازه یک ساختمان۱۵ طبقه می‌رسد(حدود۴۸متر) کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه‌ای از اتاقها و گذرگاهها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه اندازی و اجرای نمایش قرار گرفته‌است. تعداد ۸۰ دیوار به عنوان تکیه گاه برای طاق‌های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف‌های صندلی، روی صحنه قرار گرفته‌است. لبه بیرونی طاق‌های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده‌است. نمای داخلی Coliseum از بالا سه ردیف طاق‌های گنبدی شکل رو در روی ستون‌ها و سر ستون‌ها قرار گرفته‌اند،
 
در ستون‌های طبقه اول سبک معماری دوریک (Doric)، در طبقه دوم سبک ایونیک (Ionic)، و در طبقه سوم سبک قرنتی (Corinthian) که نزدیک به سبک کلاسیک یونان بود، به کار رفته‌است.این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکار‌های مهندسی است در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون‌های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون‌ها با ۴۰ عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده‌است.
 
در قسمت بالا، دیوارکوب‌ها و بندگاههایی وجود دارد که تیرک‌هایی را که سایه بان‌ها به آنها آویزان است، نگه داشته‌اند. در ساخت عمارت با دقت بسیاری از انواع ترکیبات ساختمانی استفاده شده، برای فونداسیون از بتون و برای ستون‌ها و طاق‌ها از سنگ آهک (تراورتن) استفاده شده، در ستون‌های به کار رفته برای دیوار دو طبقه زیرین، از نوعی سنگ متخلخل به نام توفا (Tufa) استفاده شده‌است. برای طبقات فوقانی و اکثر طاق‌ها از آجر بتونی استفاده شده‌است.
 
 
 
 
 
 

دیوار چین 
 
دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است .
 
این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی " ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد.
 
حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد .
 
در دوره حکمرانی سلسله‌های بهار وپاییز و کشورهای جنگجو ،میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد ،امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین ، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.
 
در این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به ۵۰ هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است .
 
دیواری که اکنون مردم مشاهده می کنند ، دیوار متعلق به سلسله مینگ (سال ۱۳۶۸ – سال ۱۶۴۴ ) است از غرب به دروازه " جایو گوان " در استان گان سو چین و از شر ق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائو نینگ در شمال شرقی چین منتهی می شود و درمیان آن ۹ استان- شهر و ناحیه خود مختار به طول ۷۳۰۰ کیلومتر وجود دارد و مردم انرا دیوار طولانی می نامند.
 
دیوار چین به عنوان پروژه تدافعی بر روی کوه‌ها ساخته می شد از بیابان ها مراتع و لجنزارها عبور می کرد . کارگران طبق عوارض زمینی ،ساختار متفاوتی برای ایجاد دیوار در نظر گرفتند که درایت و عقل نیاکان چین را نشان می دهد. دیوار بر مسیر کوه‌های پر فراز و نشیب امتداد یافته است . در بیرون دیوار پرتگاه‌های بلند دیده می شود . در واقع کوه و دیوار به یکدیگر پیوند خورده اند . لذا دشمن به هیچوجه قادر به نفوذ به این دیوار نبود . دیوار چین معمولا با آجرهای بزرگ و سنگ مستطیل ساخته شده و در وسط ان خاک و خرده سنگ ریخته شده و ارتفاع ان ۱۰ متر است در پهنای دیوار برای عبور چهار اسب کافی است و در یک ردیف عرض آن ۴ -۵ متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاحها مشکلی ایجاد نشود .
 
طرف درونی دیوار، نرده سنگی و در وجود دارد که به آسانی حرکت می کند . در فاصله معیینی سکوی دیواری ویا برج آتش برای خبررسانی ساخته شده است . سکوی دیواری برای ذخیره سلاحها و غلات و استراحت سربازان است و در جنگ مخفیگاه بوده است . هنگامی که دشمن دست به حمله می زد برج های آتش روشن می کردند و سراسر کشور از حمله آگاه می شدند .
 
اکنون مقاومت دیوار چین به عنوان یک مانع نظامی از بین رفته است. اما زیبایی معماری مخصوص آن دیدنی است . زیبایی دیوار چین پر ابهت ، و باعظمت است. از دور دیواری بلند و پر پیچ و خم بر روی کوه‌ها همانند اژدهایی در حال حرکت به چشم می خورد و صحنه‌ای شکوهمند ایجاد شده است . از نزدیک ، دروازه‌های پر ابهت ، دیوار ها ، سکوهای دیوار ی،برج های دیده بانی، برج های آتش هماهنگ با عوارض زمینی آکنده از دلربایی هنری است. دیوار چین دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی و ارزش دیدنی است. چینی ها می گویند : " کسی که به دیوار چین صعود نکرده باشد ، قهرمان نیست ".
گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می کنند . حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی دهند .
 
برخی از بخش های دیوار چین بخوبی حفظ شده است از جمله دیوار "بادلینگ " در نزدیکی بیجنیگ دیوار " سی ما تای " ، دیوار " موتیان یو " ، دروازه شان حای گوان در انتهای شرقی دیوار چین است که نخستین دروازه چین نامیده می شود و دروازه "جایوگوان" در انتهای غرب در گان سو ،این بخش ها همچنین از مکان های بسیار مشهور و دیدنی دیوار است و گردشگران زیادی در تمام سال از آنها بازدید می کنند .

دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان چین است . این اثر پس ازهزاران سال از بین نرفته و دارای دلربایی فناناپذیر و سمبل
 
روحیه ملیت چین است . سال ۱۹۸۷ میلادی دیوار چین به عنوان "سمبل ملیت چین در فهرست میراث جهانی ثبت شد.
 
 
 
 
 
 

ماچو پیچو (به اسپانیایی: Machu Picchu)،
 
ماچو پیچو (به اسپانیایی: Machu Picchu)، به معنی قلهٔ قدیمی، از آثار دورهٔ اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنهٔ کوه در بالای درهٔ اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشدهٔ اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد.

این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود و به جز عده‌ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی به جهانیان معرفی‌شد. پس از آن، ماچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل ‌شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.

ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اطاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استرداد صنایع دستی برداشته‌شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگهام دست یافتند
.
تاریخچه

این‌تی‌هوآتانا (به انگلیسی: ‎Intihuatanais ‏)، تصور می‌شود یک ساعت نجومی است که توسط اینکاها طراحی و ساخته شده‌است.

ماچو پیچو در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شده‌است. این شهر در حدود ۱۰۰ سال بعد در پی پیروزی امپراتوری اسپانیا متروک شد.

این دژ در ۵۰ مایلی کوسکو، پایتخت اینکاها قرار دارد و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشده‌است. در طول قرنها، جنگل‌های اطراف این مجموعه رشد کرده و آن را پوشانده است و به همین دلیل از نظرها پنهان مانده‌است و تنها عدهٔ معدودی از وجود آن اطلاع داشته‌اند. در بیست و چهارم ژوئیهٔ سال ۱۹۱۱ میلادی، ماچو پیچو به‌وسیلهٔ هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی در یک سخنرانی‌ در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی شد. او به‌وسیلهٔ راهنمایی محلیانی که گهگاه به سایت مراجعه می‌کردند به آنجا هدایت شد. بینگهام مطالعات باستان‌شناسی را انجام داد و تحقیقاتش را دربارهٔ آن محل کامل کرد و آن را «شهر گمشدهٔ اینکاها» که نام اولین کتابش نیز بود، نامید. او هرگز اعتباری برای کسانی که او را به آن محل راهنمایی کردنند قائل نشد و آن را یک شایعهٔ محلی نامید.

بینگهام در حال جستجو برای یافتن شهر ویکتوس، آخرین پناهگاه و موضع ایستادگی اینکاها در دوران تسلط اسپانیا بر پرو بود. در سال ۱۹۱۱ میلادی، بعد از سال‌ها کاوش و سفر در حوالی منطقه، او توسط کو‌اِن‌چو‌آنز (به اسپانیایی: Quechuans) که در ماچو پیچو و در زیرساخت‌های اصلی شهر زندگی می‌کرد به دژ هدایت شد. او چندین سفر دیگر انجام داد و حفاری‌هایی را نیز در سایت در حوالی سال ۱۹۱۵ میلادی هدایت کرد. او کتاب‌ها و مقالاتی دربارهٔ کشف ماچو پیچو نوشت.

سیمون ویسبارد، کاوشگر قدیمی کوسکو، مدعی می‌باشد که انریک پالما، گابینو سانچز و آگوستین لیزاراگا که اسمامی‌شان بر روی یکی از صخره‌ها در آنجا در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال ۱۹۰۱ میلادی حک شده‌است قبل از بینگهام آنجا را کشف کرده‌بودند. همچنین، در سال ۱۹۰۴ میلادی یک مهندس به نام فرانکلین ظاهراً اشاره‌ای به خرابه‌ها از فاصلهٔ دور داشته‌است. بنا بر ادعای خانوادهٔ پِین، او به توماس پِین، مبلغ مذهبی که در آن مکان زندگی می‌کرده است، دربارهٔ این محل گفته است. در سال ۱۹۰۶ میلادی، پین و مبلغی دیگر به نام استوارت ای مک نارین (۱۸۶۷ تا ۱۹۶۵ میلادی) ظاهراً به محل خرابه‌ها صعود کرده‌اند.

در سال ۱۹۱۳، این مکان بعد از اینکه انجمن جغرافیای ملی (به انگلیسی: ‎National Geographic Society ‏) بحث‌های ماه آوریل را بطور کامل به آن اختصاص داد شهرت بسیاری پیدا کرد. در سال ۱۹۸۱ میلادی منطقه‌ای به وسعت ۳۲۵.۹۲ کیلومتر مربع که ماچو پیچو را احاطه کرده‌بود جزء میراث تاریخی پرو به ثبت رسید. این منطقه تنها به این خرابه‌ها محدود نمی‌شد بلکه شامل مناظر طبیعی منطقه‌ای نیز می‌شود.

ماچو پیچو به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت رسید. و این منطقه «یک شاهکار خالص معماری و نشانه‌ای منحصر به فرد از تمدن اینکاها» نامیده شد. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.

منطقهٔ جغرافیایی

ماچو پیچو در ۷۰ کیلومتری شمال غربی کوسکو، در بالاترین نقطهٔ کوه ماچو پیچو، ۲٬۳۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. این اثر از مهم‌ترین آثار باستانشناسی در آمریکای جنوبی و پربیننده‌ترین جاذبهٔ توریستی کشور پرو می‌باشد.
از سمت بالا، در صخرهٔ ماچو پیچو، یک صفحهٔ سنگی عمودی ۶۰۰ متری قرار دارد که در انتها به رودخانهٔ اوروباما می‌رسد. مکان این شهر جزء اسرار نظامی بوده‌است.

توریسم

ماچو پیچو که جزء میراث ثبت شدهٔ یونسکو می‌باشد به‌عنوان پر بازدیدترین مکان توریستی کشور پرو و مهم‌ترین منبع درآمد، بطور پیوسته در معرض خطرهای اقتصادی و تجاری قراردارد. در اواخر ۱۹۹۰ میلادی، دولت پرو اجازهٔ ساخت ماشین کابلی و یک هتل لوکس همراه با رستوران و مجموعهٔ توریستی را در خرابه‌های سایت صادرکرد. این تصمیم با مخالفت دانشمندان و عموم مردم پرو روبرو شد. آنها معتقد بودند که تعداد زیاد توریست در سایت امکان اعمال خطر را بر آن افزایش می‌دهد.
توریست‌های ماچو پیچو همه ساله در حال افزایش می‌باشد و در سال ۲۰۰۳ میلادی معادل ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. [۱] به این منظور، اعتراض‌های شدیدی برای ساختن پل جدید در این سایت صورت گرفته است و یونسکو این سایت را در لیست آثار در معرض خطر قرار داده‌است.

در هنگام استفاده از این سایت صدماتی به آن وارد شده‌است. در سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی، ساعت آفتابی این‌تی‌هوآتانا به علت سقوط یک جرثقیل ۴۵۰کیلوگرمی به شدت صدمه دید. این جرثقیل توسط یک شرکت تبلیغاتی که آگهی برای یک مدل آبجو می‌ساخت استفاده میشد
 
.
 
 
 

پترا به عربی ( البتراء ) شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن
 
این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین شهر عمّان وشهر عقبه واقع شده‌است. شهری است به کمال که همهٔ آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده‌است. کلمه (پترا) به زبان یونانی به معنی (صخره) است وچون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) کنده شده‌است آنرا پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی وزیبا را به خاطر گل سرخ گون بودنش بنام ( المدینة الوردیة ) نیز نامیده شده‌است، در سال ۱۹۷۸ میلادی کتابی در این مورد نوشته شده‌است که از تاریخ بنای این شهر باستانی سخن می‌گوید ، مؤلف نام کتاب را (الأسرار المَدینَة الوَردِیَة) نامگذاری نموده‌است. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی (صخره) رومیان نامش را به زبان خودشان ترجمه نموده‌اند. ، درقرن اول قبل از میلاد ودر عهد شاه غسانی حارث سوم درخشید.
حدود کشور نَبَطی‌ها

حدود کشور نَبَطی‌ها از ساحل شهر عسقلان در غرب فلسطین و در امتداد صحرای شام در سمت مشرق ادامه می‌یافت. شهر پترا حلقهٔ اتصال بین تمدن سرزمین میان‌رودان (یا بین‌النهرین) و سرزمین شام و شبه‌جزیره عربستان و مصر بوده‌است. این شهر که پایتخت کشور نَبَطی‌ها بود توانسته‌بود کنترل و زمام راه‌های تجارتی مناطق اطراف خود بدست گیرد، کاروانهای تجارتی از جنوب شبه‌جزیره عربستان و غزه و عسقلان و صور و دمشق از راه پترا پایتخت کشور نَبَطی‌ها می‌گذشته‌اند و این شهر از رونق خاصی برخوردار بوده‌اند.
پایان حکومت نَبَطی‌ها

پایان حکومت نَبَطی‌ها و خرابی پایتخت شهر پترا بدست رومیان در سال ۱۰۵ میلادی بوده‌است، قشون رومیان در سال ۱۰۵ میلادی سرزمین نَبَطی‌ها را محاصره می‌کنند وآب را به روی ساکنان شهر می‌بندند و سرانجام بعد از مدتی آن شهر را اشغال می‌کنند و به حکومت نَبَطی‌ها خاتمه می‌دهند.
بیرون آمدن پترا از دست رومیان

در سال ۶۳۶ میلادی عربها توانستند شهر پترا را از نفود رومی‌ها برهانند. ساکنان پترا پس از آن به کشاورزی اشتغال ورزیدند. اما زلزله‌ای که درسالهای ۷۴۶ و ۷۴۸ به این شهر وارد آمد، ساکنان پترا را وادار نمود تا به مناطق اطراف کوچ کنند. آثار این شهر باستانی همچون دُّری در کوه می‌درخشد و یادگاری از دوران نَبَطی‌ها بجا مانده‌است که بسیار تماشایی است.
 
 
 

 
تاج‌محل (به هندی: तIज महल، به اردو: تاج محال)
 
آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است. این بنا به دستور شاه جهان، امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود از همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. شاه تصمیم گرفت پس از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد.

همانطور که مشخص است، نام این بنای زیبا ایرانی می‌باشد. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی تأسیس شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند.

آغاز ساخت تاج‌محل سال ۱۶۳۲م (۱۰۴۲ ش) بود و در سال ۱۶۴۷م (۱۰۵۷ ش) تکمیل شد.

احمد معماری لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری (سده یازدهم هجری) سرمعماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان بوده‌اند. در برخی متون نیز از عیسی خان شیرازی و امانت خان شیرازی طغرانویس، که هر دو ایرانی بوده‌اند نام برده شده‌است، که گویا خطاطی‌های روی در و دیوارهای تاج محل به امانت خان واگذار شده‌بوده‌است.
 
نماد وفا و عشق ابدی

تاج محل بنایی مُجَلَّل و رمز عشق ابدیست که سه قرن و نیم از بنای آن می‌گذرد. اخلاص به عشقی رومانسی، از دوران بسیار دور همچون: «لیلی و مجنون»، «رومئو و ژولیت» و یا «بخت‌النصر» که باغ‌های معلق بابل را به نشان وفاداری برای همسرش ساخت که یکی از عجایب هفتگانه دنیاست، تاج محل نیز یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیاست، تاج محل آرامگاه «ارجمند بانو بیگم» ملقب به ممتازمحل همسر محبوب «شاه‌جهان» پنجمین پادشاه گورکانی بود که در هند به پادشاهی رسید. این بنا به دستور شاه‌جهان برای نشان دادن عمق علاقه و عشق خود به ممتاز محل ساخته‌است.
 
داستان بنای این مجموعه عمارات مجلل که در وسط آن گنبد تاج محل چون نگینی می درخشد، بر ارزش تاریخی این شاهکار هنری افزوده است. تاج محل، در واقع، باشکوه ترین هدیه یک شاه به همسر از دست رفته اش است و پایه‌های آن بر عشق وافر شاه جهان گورکانی به ممتاز محل ایرانی تبار استوار است. شاید اگر در سال ١٦٠٧ میلادی شاهزاده خرم، که بعدا با نام شاه جهان شناخته شد، ارجمند بانو بیگم را، که بعدا به ممتاز محل ملقب شد، نمی دید، امروز از تاج محل خبری نبود.

ارجمند بانو دختر یکی از اشراف ایرانی با نام عبدالحسن آصف خان و متولد شهر آگرای هند بود. نور جهان، عمه ارجمند بانو همسر محبوب جهانگیر، پدر شهزاده خرم و شاه گورکانی وقت بود که در سیاست و دولتداری هم نقش بارزی داشت. شاهزاده خرم که در آتش عشق ارجمند بانو می سوخت، بنا به ضوابط سلطنتی با دو زن دیگر ازدواج کرد که اولی از بستگان دربار صفوی ایران بود. خرم پس از پنج سال انتظار به وصلت ارجمند بانو رسید.

او پس از مراسم عروسی اعلام کرد که عروس تازه از سایر زنان دربار برتر و "ممتاز محل" است. ازآن به بعد ارجمند بانو با همین نام و پسوند "بیگم" خطاب می‌شد. به نوشته یک تاریخ نگار دربار گورکانی هند که با نام "قزوینی" از او یاد می‌شود، پیوند شاهزاده با دو همسر دیگرش تنها حکم زناشویی معمولی را داشت و "خرم" هیچ زن دیگری را شایسته محبت و شیفتگی ای که نثار ممتاز محل می‌کرد، نمى دانست. سال ١٦٢٨ شاهزاده خرم بر تخت طاووس هند نشست و به "شاه جهان" ملقب شد. ممتاز محل نمى خواست به مانند عمه قدرتمندش در امور اداری و سیاسی دستی داشته باشد. در عوض فهرست نام های زنان بیوه و کودکان یتیم را ترتیب می‌داد و از شوهرش می خواست که به نیازهای آنها رسیدگی کند و برای خانواده‌های بینوا نفقه تعیین می‌کرد. او نیز مانند شاه جهان به هنر معماری علاقه داشت و در ساماندهی یک باغ کرانه رود یامونا در شهر آگرا، جایی که سرانجام محل آخرت او شد، نقش داشت.
 
درگذشت ممتاز محل و وصیت او
 
ممتاز محل همسر دوم شاه‌جهان در ۱۷ جون ۱۶۳۱ میلادی در هنگام تولد فرزند چهاردهمش جان باخت. شاه جهان و ممتازمحل در سال ۱۶۱۲ ازدواج کردند و ۱۸ سال با یکدیگر زندگی کردند و ثمره این ازدواج ۱۴ فرزند بود که هفت تن زنده ماندند و بزرگ شدند. در یکی از حمله‌های جنگی ممتاز محل همراه شاه‌جهان بود. او باردار و در ماهای آخر بارداری بود و در اثر وضع حمل جان باخت، این نوزاد چهاردهمین فرزندی بود که از ممتاز محل زائیده و دختر بود که نامش را گوهره‌بیگم گذاشتند. هنگام وفات «ممتاز محل» ۳۹ سال بیش نداشت او از شوهرش درخواست کرد که پس از وی زنی نگیرد و برای او مقبره‌ای بسازد که بدان نام وی جاوید بماند.

مرگ ناگهانی «ممتاز محل» پادشاه را دچار غم و اندوه ساخت. شاه داغدیده پس از تفکر و تدبر تصمیم گرفت بنائی بر مزار محبوبش بسازد تا شاهدی بر عشقش باشد، از اینرو طراحان، مهندسان و استادکاران را از گوشه و کنار دنیا گرد آورد تا آرامگاهی را بسازند که آخرین دستاورد معماری گورکانی گردد.

به نوشته تاریخ نگاران، شاه جهان در پی درگذشت محبوب ترین همراه زندگی اش خلعت شاهانه اش را به عبای سفید عوض کرد و یک سال سوگوار بود. شاهی که قبلا برای توسعه دامنه سلطنتش خون فراوانی ریخته بود، گوشه نشین شد و برای مدتی دخترش جهان آرا به امور دولتداری پرداخت. روایت حاکی است ک موهای سیاه شاه جهان طی یکی دو ماه سوگواری سفید شد.

شاه جهان، تا از چنگ رخوت رها شد، در اجرای وصیت ممتاز محل بهترین معماران و خوشنویسان را از سراسر هند و بیرون از آن فرا خواند تا بنای یادبود محبوب ازدست رفته اش را در شهر آگرا، پایتخت امپراتوری گورکانی، بسازند.
تاریخ نگاران آن دوران، از این بنای یادبود با نام "روضه ممتاز محل" یاد کرده اند و برخی بر این نظراند که "تاج محل" مخفف "ممتاز محل" است. "پیتر ماندی"، جهانگرد اروپایی سده ١٧ میلادی نیز در نوشته‌هایش از "تاجِ محل، ملکه دربار گورکانی" نام می‌برد.

خود شاه جهان هم که سال ها بعد، به دست پسرش اورنگزیب شکست خورد و مدتی در زندان لعل قلعه به سر برد، پس از درگذشت کنار ممتاز محل زیر گنبد تاج محل به خاک سپرده شد.
 
معماری باغ و ساختمان تاج محل

شاه‌جهان جایگاهی را در کنار «رود جمنا» برای این بنای بزرگ برگزید. تاج محل مقبره‌ای است با ۵۸ متر بلندی، ۵۶ متر پهنا که در نزدیکی اگرا در ایالت اوتار پرادش هندوستان بر روی یک تخته عظیم ۱۰۰ متر × ۱۰۰ متر مرمرین ساخته شده‌است. این بنای بزرگ، در یک باغ پهناور ۱۸ هکتاری قرار دارد، که در مرکز این یک باغ نهر آب طولانی وجود دارد و به شیوه چهارباغ‌های ایرانی ساخته شده‌است.

شاه‌جهان قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر «رود جمنا» و برابر آن بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل سازد به‌نشانه آنکه پیوند او و همسرش از جریان زمان هم در می‌گذرد. قرار بود که بر خلاف نمای تاج محل که از مرمر سفید است، آرامگاه شاه از مرمر سیاه باشد. اما سرنوشت بر این شد که آرامگاه دوم هرگز برپا نشود و شاه در کنار همسرش آرام گیرد.

تاج محل از سال ۱۹۸۳ جزو میراث جهانی یونسکو درآمده و در نظر سنجی بزرگ جهانی در سال ۲۰۰۷ میلادی که در ۸ ژوئیه همان سال نتیجه آن اعلام گردید این بنا در شمار یکی از عجایب هفتگانه جهان در دوران حاضر شناخته شد.
در دو طرف بنای اصلی دو بنای کوچکتر و قرینه به‌چشم می‌خورد که در سمت غرب یک مسجد سه‌گنبدی وجود دارد که از ماسه‌سنگ (قهوه‌ای مایل به قرمز) ساخته شده و در شرق بنایی است که زمانی به مثابه مهمان‌سرا به کار می‌رفته‌است.

گیوین هامبلی، نویسنده کتاب "شهرهای هندوستان گورکانی"، می‌نویسد که ریشه‌های ایرانی تاج محل، نخستین و پایدار ترین برداشتی خواهد بود که یک دانش پژوه رشته معماری اسلامی با دیدن این بنای یادبود حاصل می‌کند. به نظر او، تاج محل یک نمونه از معماری صفوی است و در واقع، نمایانگر حد اعلای نبوغ ایرانی در هنر معماری در خاک هند است.
 
هامبلی با استناد به سخنان هرمان گوتز، کارشناس تاریخ هنر، می افزاید: "تاج محل از بهترین نمونه‌های معماری است که با ذوق و سلیقه صفوی انجام شده است ... در تاج محل موارد معدود انحراف از ارتدکسی هنری صفوی را می‌توان مشاهده کرد که شامل "چتری های راجپوتِ" پیرامون گنبد و تفاوت هایی در تناسب میان گنبد و پایه آن می‌شود. گلدسته‌ها هم که احتمالا با الهام از آرامگاه "محمود خلجی" در "ماندو" ساخته شده اند، اندکی متفاوت اند. از غرایب روزگار است که که یکی از "عجایب جهان" که کمترین ارتباط را با هنر گورکانی (مغولی) دارد، به نمونه کلاسیک و نماد تمدن گورکانی تبدیل شده است."
 
معمار و طراح تاج محل

در متون تاریخی به نام معمار این مجموعه اشاره نشده‌است اما در برخی از متن‌های متأخر، به شخصی به نام استاد احمد لاهوری اشاره شده‌است. بنا به یک دستنویس بازمانده از سده ١٧ میلادی، سرمعمار تاج محل و لعل قلعه (قلعه سرخ) دهلی همین استاد احمد لاهوری بوده است.

علاوه بر این، در برخی از متون از شخصی به نام استاد عیسی نام برده شده که بعضی او را اهل شیراز و عده‌ای وی را اهل استانبول دانسته‌اند. برخی از پژوهشگران نیز به یک نسخه خطی اشاره کرده‌اند که در آن به «استاد عیسی شیرازی نقشه نویس» و « امانت خان شیرازی طغرانویس» اشاره شده‌است.جدای افراد نامبرده از فردی به نام جرونیمو ورونئو اهل ونیز هم نامبرده شده است. عبدالحق شیرازی که سال ١٦٠٩ از شیراز به هند مهاجرت کرد و به خاطر استعداد فوق العاده‌اش در هنر خوش نویسی از سوی شاه جهان به "امانت خان" ملقب شد. به احتمال قریب به یقین، تمام خطاطی‌های روی در و دیوارهای تاج محل به امانت خان واگذار شده بود، چون تنها نام اوست که به شکل "امانت خان الشیرازی" زیر یکی از خطاطی ها در ایوان جنوبی تاج محل حک شده است. امضای او حاکی از مقام بلند امانت خان در دربار گورکانیان نیز هست. آنچه مسلم است خط ثلث کتیبه‌های تاج محل که به رنگ مشکی بر زمینه مرمر سفید نشسته اثر امانت خان شیرازی است.

وجود یک معمار لاهوری در طراحی تاج محل به معنی فقدان یک یا چند معمار ایرانی نیست. زیرا می‌توان اظهار داشت که طراحی و ساخت این مجموعه عظیم و با شکوه، تنها توسط یک معمار صورت نپذیرفته‌است و به احتمال زیاد چند نفر معمار و عده کثیری هنرمند در این کار مشارکت داشته‌اند.

به گفته تاریخدان آمریکایی "میلو بیچ"، در این مورد می‌توان تنها گمانه زنی کرد که معمار اصلی تاج محل چه کسی بوده، اما این نکته روشن است که خود شاه جهان به هنر معماری علاقه داشت ولابد در طراحی تاج محل نیز دستکم نقش یک رایزن را داشته است.
گفته می‌شود برای ساخت این بنا بیست هزار کارگر، استادکار، معمار، سنگ‌تراش، نقاش، فلزکار و جواهرتراش به‌مدت بیست و دو سال کار کرده‌اند.
 
 
 
 
 

عجایب هفتگانه جدید جهان شنبه شب 7 ژوییه در یک مراسم رسمی در استادیوم لوز شهر لیسبون ، پایتخت پرتغال و با حضور چهره های مشهور جهانی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در خاتمه یک رای گیری که توسط یک بنیاد سوئیسی برگزار شد و در جریان آن نزدیک به 100 میلیون نفر از طریق اینترنت یا تلفن به فهرستی شامل 20 نامزد نهایی کسب عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان رای دادند ، برگزارکنندگان این رای گیری شنبه شب فهرست نهایی عجایب هفتگانه جدید جهان را در لیسبون معرفی کردند.

دیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا (پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولوسئو رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.

البته اهرام ثلاثه مصر آخرین بازمانده عجایب هفتگانه قدیم جهان کماکان مقام خود را حفظ کرده است.

رای گیری برای انتخاب عجایب هفتگانه جدید جهان بسیار جدل برانگیز بود ، زیرا هر فردی هر اندازه که مایل بود می توانست به مکان مورد نظر خود رای دهد. به طوری که براساس آمار حدود 2 میلیون اردنی از مجموع جمعیت 6 میلیونی این کشور به شهر باستانی پترا رای داده اند.

از سوی دیگر سازمان یونسکو از این طرح استقبال نکرد و آن را تنها امری مربوط به افرادی که در رای گیری شرکت کردند، دانسته است.

عجایب هفتگانه قدیم جهان عبارتند از ، اهرام ثلاثه مصر، باغ های معلق بابل ، مجسمه زئوس کوه المپ ،معبد آرتمیس ، معبد هالیکارناس ، مجسمه هرکول جزیره رودس و فار اسکندریه که از میان آنها تنها اهرام ثلاثه مصر تا روزگار ما باقی مانده است
 
منبع:عصر ایران.
 
Behzad بازدید : 410 شنبه 22 اسفند 1394 نظرات (4)

 

 

چه ظریفانه است خلقت قلب آدمی
به تلنگری می شکند
به لحنی می سوزد
برای دلی می میرد
به نگاهی جان می گیرد
و به یادی می تپد

.

ببخش خودت را
برایِ تمامِ راه های نرفته
برایِ تمامِ بی راه های رفته
ببخش ،بگذار احساست
قدری هوایی بخورد …
گاهی بدترین اتفاق ها
هدیه ی زمانه و روزگارند
تنها کافیست خودمان باشیم !
که خود را برای تمامی ِ این بی راه ِ رفتنمان ببخشیم
و به خودمان بیائیم

 

 

.

این روزها
با تو
به وسعت تمام نداشته هایم،
حرف دارم…
اما مجالی نیست تا بنشینی به پای این همه حرف،
دلم تنگ است،
فقط برای حرف زدن با تو…
دیگر نمیدانم چه کنم، یا چه بگویم…

.

دردِ دِل کــه میکُنــی
یعنـــی ضَعــف هایَــت را
درد هاَیــت را
میگُذاری در سینـــی و تعــــارُف میکنــی
کــه هَــرکُدامَـــش را کــه میخواهنـد بردارنـــد
تیــــز کننـــد
تیــــغ کننـــد
… و بزننـــد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

ﺗﻨﻬﺎ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ، ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ﮐﺴﯽ ﻧﯿﺴﺘﯽ
ﺩﻟﺖ ﻧﻤﯽ ﻟﺮﺯﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﺧﻢ ﮐﻨﺪ،
ﻫﻔﺖ ﻃﺒﻘﻪ ﯼ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ، ﮔﺎﻣﻬﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﺑﺮﻣﯽ ﺩﺍﺭﯼ .
ﺍحساس ﻗﺪﺭﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ
ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﮕﯿﺮﺩ
ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺣﺲ ﺭﻫﺎﯾﯽ، ﺑﻪ ﺭﻗﺺ ﻣﯽ ﺁﯾﯽ

.


.

امروز…
من با همه تنهایی خود
به یاد آن همه خاطره ها
می نویسم.. به یادت هستم
و شاید روزی…
غرق در تنهایی خود
بنویسم.. من به یادت مردم…

.


.

ما انسان ها مثل مدادرنگی هستیم…
شاید رنگ مورد علاقه یکدیگر نباشیم!!!
اما روزی …
برای کامل کردن نقاشیمان به دنبال هم خواهیم گشت ..
به شرطی که همدیگر را تا حد نابودی نتراشیده باشیم….

.


.

گاهى …
دلت”به راه” نیست!!
ولى سر به راهى …
خودت را میزنى به “آن راه” و میروى…
و همه،
چه خوش باورانه فکر میکنند..
که تــو..
“روبراهى”….

.


.

رفتن تو پایان این قصه نبود.حالا من با این شهری که اغشته به بوی توست
چه کنم!!

.


.

گاهی حتی با دلتنگیات هم لجبازی میکنی

تمام ثانیه هایت هم که تنگ شود هی میگویی الان است که نگرانم شود

دیگر باید سراغم را بگیرد

گاهی دلت میخواهد دلش را به شور بندازی

و به شوق بیایی از این همه خواستن

گاهی ……

گاهی ……

گاهی ……

.


.

چه ساده قلبمان را دو دستی چسبیده ایم…
که مبادا کسی آنرا بدزدد و عاشقمان کند
غافل از اینکه برای عاشق کردنمان ، عقلمان را مید‌زدند….
و بعد ما میمانیم و “قلبی” که اندیشیدن بلد نیست!

.


.

ﺑﺎﯾﺪ ﺁﺭﺍﻡ ﺭﻓﺖ،
ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺁﺭﺍﻡ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ..
ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻟﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺪﺍﯼ ﻗﺪﻣﻬﺎﯾﺖ ﺗﻨﮓ ﺷﻮد.
ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺁﺭﺍﻡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﺭﺍﻣﺸﺖ..
ﺩﻕ ﮐﻨﺪ،
ﺍﯾﻦ ﺳﺰﺍﯼ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ…

.


.

گاهی اوقات
حسرت تکرار یک لحظه
دیوانه کننده ترین
حس دنیاست…

.


.

اگر دلت شکستن!
در تاریکی و خلوت خودت ناله کن،
چون ادما سمعک ندارند که صدای ناله ای بشنوند!
عینک شان هم گم شده نمی بینن که گلی پر پر شده…!!!

.


.

بعضی آدمھاغریبه بودند

آشناشدند..عادت شدند..عشق شدند..روزگارشدند..

خسته شدند..بی وفاشدند..دورشدند..بیگانه شدند..و فراموش ھم می شوند

و دوبارہ غریبه می شوند…

.


.

دقیقا وقتی که داری توی بی‌خیالی همه چیو فراموش میکنی
یهو یه آهنگی،
یه نوشته‌ای،
یه اسمی،
یا حتی یه حرفی …‌
همه خاطراتو میاره جلو چشمت ..

.


.

ﺩﻟــــــــــــــــــﺖ ﮐﻪ ﺷﮑﺴﺖ،

ﺳـــــــــــــــﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮ ﺑـــــــــــــﺎﻻ !..
ﺗﻼﻓﯽ ﻧﮑﻦ ، ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻧﺰﻥ ، ﺷﺮﻣﮕﯿﻦ ﻧﺒﺎﺵ.

ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ ؛ ﺩﻝ ﺷﮑﺴﺘﻪ، ﮔﻮﺷﻪ ﻫﺎﯾﺶ ﺗﯿﺰ ﺍﺳﺖ ..

ﻣﺒﺎﺩﺍ ﮐﻪ ﺩﻝ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺁﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻟﺪﺍﺭﺕ ﺑﻮﺩ ﺯﺧﻤﯽ ﮐﻨﯽ

ﻣﺒﺎﺩﺍ ﮐﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﻨﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﺷﺎﺩﯾﺶ، ﺁﺭﺯﻭﯾﺖ ﺑﻮﺩ…

ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺳﺎﮐﺖ.

ﺑﻐﻀﺖ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﮐﻦ،ﺭﻧﺠﺖ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺗﺮ !..

زمین گرد است !!!!……..

Behzad بازدید : 206 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)

کد آهنگ پیشواز مهدی یراحی آلبوم مثل مجسمه-نیم نایس

ایرانسل : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشوازمثل مجسمه| کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۲۴
  • آهنگ پیشوازآشوب | کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۲۵
  • آهنگ پیشواز :  باید می شناختیم همو| کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۲۶
  • آهنگ پیشواز :  آخرین اسیر | کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۲۷
  • آهنگ پیشواز :  داره گریه می کنه| کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۸۲۸
  • آهنگ پیشواز :  بهونه | کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۲۹
  • آهنگ پیشواز :  سال درد| کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۸۳۰
  • آهنگ پیشواز :  دوست نداشت| کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۳۱
  • آهنگ پیشواز :  اشکو یارون| کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۳۵
  • آهنگ پیشواز :  انفرادی| کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۳۲
  • آهنگ پیشواز :  اشتباه | کد فعال سازی :  ۳۳۱۸۸۳۳
  • آهنگ پیشواز :  شونه های تو | کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۸۳۴

همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • آهنگ پیشواز :  مثل مجسمه| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۰
  • آهنگ پیشواز :  آشوب | کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۱
  • آهنگ پیشواز :  باید می شناختیم همو| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۲
  • آهنگ پیشواز :  آخرین اسیر | کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۳
  • آهنگ پیشواز :  داره گریه می کنه| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۴
  • آهنگ پیشواز :  بهونه | کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۵
  • آهنگ پیشواز :  سال درد| کد فعال سازی :   ۷۷۳۷۶
  • آهنگ پیشواز :  دوست نداشت| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۷
  • آهنگ پیشواز :  اشکو یارون| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۸
  • آهنگ پیشواز :  انفرادی| کد فعال سازی :  ۷۷۳۷۹
  • آهنگ پیشواز :  اشتباه | کد فعال سازی :  ۷۷۳۸۰
  • آهنگ پیشواز :  شونه های تو | کد فعال سازی :  ۷۷۳۸۱

رایتل : برای فعال‌سازی کد آهنگ راینواز موردنظر دستور ” کد راینواز+فاصله+ON ” را به سامانه پیامکی ۲۰۳۰ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشواز :  مثل مجسمه| کد فعال سازی :  ١۶٠١٩٧
  • آهنگ پیشواز :  آشوب | کد فعال سازی :  ١۶٠١٩٨
  • آهنگ پیشواز :  باید می شناختیم همو| کد فعال سازی :  ١۶٠١٩٩
  • آهنگ پیشواز :  آخرین اسیر | کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠٠
  • آهنگ پیشواز :  داره گریه می کنه| کد فعال سازی :   ١۶٠٢٠١
  • آهنگ پیشواز :  بهونه | کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠٢
  • آهنگ پیشواز :  سال درد| کد فعال سازی :   ١۶٠٢٠٣
  • آهنگ پیشواز :  دوست نداشت| کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠۴
  • آهنگ پیشواز :  اشکو یارون| کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠۵
  • آهنگ پیشواز :  انفرادی| کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠۶
  • آهنگ پیشواز :  اشتباه | کد فعال سازی :  ١۶٠٢٠٧
  • آهنگ پیشواز :  شونه های تو | کد فعال سازی :   ١۶٠٢٠٨
Behzad بازدید : 263 شنبه 24 بهمن 1394 نظرات (1)

کد آهنگ پیشواز بابک جهانبخش آلبوم مدار بی قراری

ایرانسل : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشواز : اعتراف| کد فعال سازی : ۳۳۱۷۸۹۷
  • آهنگ پیشواز : هویت| کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۸
  • آهنگ پیشواز : دلتنگی| کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۹
  • آهنگ پیشواز : مدار بی قراری| کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۰
  • آهنگ پیشواز : همین یه بار| کد فعال سازی : ۳۳۱۷۸۹۱
  • آهنگ پیشواز : جاه طلب | کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۲
  • آهنگ پیشواز : اسطوره| کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۳
  • آهنگ پیشواز : حواست نیست| کد فعال سازی :  ۳۳۱۷۸۹۴
  • آهنگ پیشواز : اشتباه | کد فعال سازی : ۳۳۱۷۸۹۵
  • آهنگ پیشواز : هنرمند| کد فعال سازی : ۳۳۱۷۸۹۶
  • آهنگ پیشواز : معجزه| کد فعال سازی : ۳۳۱۷۸۸۹

همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • آهنگ پیشواز : اعتراف| کد فعال سازی : ۷۰۳۴۵
  • آهنگ پیشواز : هویت| کد فعال سازی :  ۷۰۳۴۶
  • آهنگ پیشواز : دلتنگی| کد فعال سازی :  ۷۰۳۴۷
  • آهنگ پیشواز : مدار بی قراری| کد فعال سازی :  ۷۰۳۳۷
  • آهنگ پیشواز : همین یه بار| کد فعال سازی : ۷۰۳۳۸
  • آهنگ پیشواز : جاه طلب | کد فعال سازی :  ۷۰۳۳۹
  • آهنگ پیشواز : اسطوره| کد فعال سازی :  ۷۰۳۴۰
  • آهنگ پیشواز : حواست نیست| کد فعال سازی :  ۷۰۳۴۱
  • آهنگ پیشواز : اشتباه | کد فعال سازی : ۷۰۳۴۳
  • آهنگ پیشواز : هنرمند| کد فعال سازی : ۷۰۳۴۴
  • آهنگ پیشواز : معجزه| کد فعال سازی : ۷۰۳۳۶
  • آهنگ پیشواز : عاشق تر| کد فعال سازی : ۷۰۳۴۲

 

Behzad بازدید : 227 شنبه 24 بهمن 1394 نظرات (0)

کد آهنگ پیشواز احسان خواجه امیری بغض

این آهنگ تیتراژ انتهایی برنامه ماه عسل ۹۴ می باشد.

ایرانسل برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید.

همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • آهنگ پیشواز : بغض | کد فعال سازی :۷۷۳۶۹

رایتل : برای فعال‌سازی کد آهنگ راینواز موردنظر دستور ” کد راینواز+فاصله+ON ” را به سامانه پیامکی ۲۰۳۰ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشواز : بغض ۱ | کد فعال سازی :۳۰۰۲۱۶
  • آهنگ پیشواز : بغض ۲ | کد فعال سازی :۳۰۰۲۱۷
Behzad بازدید : 329 جمعه 09 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای مجید علیپور به نام کولاک غم

ترانه سرا : محسن زمانیان ، ملودی : مجید علیپور ، تنظیم کنندگان : مجید علیپور ، مهدی احمدوند ، عزیز ایمانی
خوانندگان مهمان : وحید علیپور ، علی عراقی

 

این آلبوم کالکشنی از آهنگهای مجید علیپور می باشد.

دانلود بصورت یکجا با کیفیت ۱۲۸

 Majid Alipour.zip

دانلود بصورت تکی با کیفیت ۱۲۸

Majid Alipour

منبع:سایت آهنگستان

Behzad بازدید : 259 جمعه 09 بهمن 1394 نظرات (0)

 

میروم اما بدان یک سنگ هم خواهد شکست
آنچنان که تارو پودقلب من از هم گسست
می روم با زخم هایی مانده از یک سال سرد
آن همه برفی که آمد آشیانم را شکست
می روم اما نگویی بی وفا بود ونماند
از هجوم سایه ها دیگر نگاهم خسته است

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

بی وفا بودم شکایت میکرد
باوفا شدم خیانت میکرد
مهربان شدم رهایم کرد

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

اگر یار مرا دیدی به خلوت
بگو ای بی وفا ای بی مروت
غمم دادی و غم خوارم نکردی
سر و کارت به فردای قیامت

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

به هرکس دل سپردم بی وفا شد
چون پابندش شدم از من جدا شد
نمیدانم از اول بی وفا بود
یا که من نازش را کشیدم بی وفا شد

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

برای رسیدن به تو آنقدر دویدم که
دیگر برای همراه شدن با تو
نفسی برایم باقی نماند
و من از تو جا ماندم
آخه بی وفایی
یه ذره برام صبر میکردی تا نفسم چاق شود

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

روزگاری در گوشه ای از دفترم نوشته بودم تنهایی را دوست دارم جون بی وفا نیست
اما حالا مینویسم از تنهایی بیزارم جون تنهایی یادآور لحظات بی تو بودنم است عزیز

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

وفا یعنی این که:
بعد از رفتنت نازنینم
حتی نگذاشتم کسی بفهمد مرا دور زدی
بی وفا

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

دلم را مبتلایت کرده بودم
خودم را خاک پایت کرده بودم
ندانستم بی وفا هستی وگرنه
همان اول رهایت کرده بودم

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

ای بی وفا رسم وفا رسم وفا از غم نیاموزی چرا
غم با همه بیگانگی هر شب به ما سر می زند

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

یه روزی روزگاری دلمو دادم به یاری امیرافبی
رفتو منو تنها گذاشت انگار تو سینه اش دل نداشت
یا شایدم یکی رو داشت نه بخدا دوستم نداشت
دیدم اونو با اون یکی شونه به شونه دست به دست
میگفتن و می خندیدن صحبت میکردن یه نفس
تا دید منو از روبرو اون بی وفا چشماشو بست

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

هی بی وفا؟
برگرد
ببین آیینه، عکس تو را قاب کرد
مرا نشان نمی دهد

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
نوشداروئی و بعد از مرگ سهراب آمدی
سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

بی وفا
این روزها نه مجالی برای دلتنگی دارم
نه حوصله ات را وب سایت امیر اف بی
ولی با این همه گاه گاهی دلم هوای تو را می کند

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

سنگین کام میگیری مردی…! دراین سرمای خیابان به یاد کدامین بی وفا، خاطراتت را دود میکنی…؟

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

وقتی فهمید میخوامش، خندید و رفت / التماس رو تو چشام دید و رفت / با تمام خوبیهام اون بی وفا / رنگ غم تو چشام پاشیدو رفت

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

دستاشو گرفتم گفت :چقد دستات عوض شده، تو چشام اشک جمع شدو گفتم :بی وفا دستای من عوض نشده تو به دستای یکی دیگه عادت کردی

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

دلا دیدی که جانانم چها کرد؟
وفا کردم، جفا اون بی وفا کرد

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

لبهایم از راز نگوید…
گر هم گفت فقط از درد جدایی تو گوید………!
بی وفا

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

اگه صدامو میشنوی دیگه ازم جدا نشو دنیا بهم وفا نکرد تو دیگه بی وفا نشو

 

°.°.°.°.°.°.°.°.°.° اس ام اس بی وفایی °.°.°.°.°.°.°.°.°.°

 

راه ها بی وفا نیستند!
این مسافرانند که گاهی
فراموش می کنند
اولین محل عزیمتشان را

Behzad بازدید : 231 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

کد آهنگ پیشواز میثم ابراهیمی آلبوم تگرگ

ایرانسل : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشوازتگرگ | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۴
  • آهنگ پیشوازتگرگ ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۵
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۶
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۷
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم | کد فعال سازی : ١٣١٢٣٨
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۹
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۳ | کد فعال سازی : ١٣١٢۴۰
  • آهنگ پیشواز : عشقم  | کد فعال سازی : ١٣١٢۴١
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه | کد فعال سازی : ١٣١٢۴٢
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢۴٢
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم | کد فعال سازی : ١٣١٢٣١
  • آهنگ پیشواز : باز بارون | کد فعال سازی : ١٣١٢٣٢
  • آهنگ پیشواز : باز بارون ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢٣۳
  • آهنگ پیشواز : خودت میدونی | کد فعال سازی :  ١٣١٢۴٣
  • آهنگ پیشواز : برگ های ولگرد | کد فعال سازی : ١٣١٢۴۴
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه کن | کد فعال سازی : ١٣١٢۴۵
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه کن ۲ | کد فعال سازی : ١٣١٢۴۶
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری| کد فعال سازی : ١٣١٢۴٧
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری ۲| کد فعال سازی : ١٣١٢۴۸

همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • آهنگ پیشواز :  تگرگ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۵
  • آهنگ پیشواز : تگرگ ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۶
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۷
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۸
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۹
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۰
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۳ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۱
  • آهنگ پیشواز : عشقم  | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۲
  • آهنگ پیشواز : عشقم ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۳
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۴
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۵
  • آهنگ پیشواز : عکس | کد فعال سازی : ۷۶۴۵۷
  • آهنگ پیشواز : عکس ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۵۸
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم | کد فعال سازی : ۷۶۴۵۹
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۰
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم ۳ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۱
  • آهنگ پیشواز : باز بارون | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۲
  • آهنگ پیشواز : باز بارون ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۳
  • آهنگ پیشواز : باز بارون ۳ | کد فعال سازی : ۷۶۴۶۴
  • آهنگ پیشواز : خودت میدونی | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۶
  • آهنگ پیشواز : خودت میدونی ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۷
  • آهنگ پیشواز : برگ های ولگرد | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۸
  • آهنگ پیشواز : برگ های ولگرد ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۷۹
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه کن | کد فعال سازی : ۷۶۴۸۰
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه کن ۲ | کد فعال سازی : ۷۶۴۸۱
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری| کد فعال سازی : ۷۶۴۸۲
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری ۲| کد فعال سازی : ۷۶۴۸۳
  • آهنگ پیشواز : شاید عاشقش شدم| کد فعال سازی : ۷۶۴۸۳
  • آهنگ پیشواز : شاید عاشقش شدم ۲| کد فعال سازی : ۷۶۴۸۳

رایتل : برای فعال‌سازی کد آهنگ راینواز موردنظر دستور ” کد راینواز+فاصله+ON ” را به سامانه پیامکی ۲۰۳۰ ارسال نمایید.

 

  • آهنگ پیشواز :  تگرگ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٢
  • آهنگ پیشواز : تگرگ ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٣
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶۴
  • آهنگ پیشواز : خوشبختی ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶۵
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶۶
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٧
  • آهنگ پیشواز : چشمامو بستم ۳ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٨
  • آهنگ پیشواز : عشقم  | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٩
  • آهنگ پیشواز : عشقم ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٠
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧١
  • آهنگ پیشواز : این که نمیشه ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٢
  • آهنگ پیشواز : عکس | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵۴
  • آهنگ پیشواز : عکس ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵۵
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵۶
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵٧
  • آهنگ پیشواز : عاشقت شدم ۳ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵٨
  • آهنگ پیشواز : باز بارون | کد فعال سازی : ١٣٠٢۵٩
  • آهنگ پیشواز : باز بارون ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶٠
  • آهنگ پیشواز : باز بارون ۳ | کد فعال سازی : ١٣٠٢۶١
  • آهنگ پیشواز : خودت میدونی | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٣
  • آهنگ پیشواز : خودت میدونی ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧۴
  • آهنگ پیشواز : برگ های ولگرد | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧۵
  • آهنگ پیشواز : برگ های ولگرد ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧۶
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه نکن | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٧
  • آهنگ پیشواز : منو نگاه نکن ۲ | کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٨
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری| کد فعال سازی : ١٣٠٢٧٩
  • آهنگ پیشواز : چاردیواری ۲| کد فعال سازی : ١٣٠٢٨٠
  • آهنگ پیشواز : شاید عاشقشم| کد فعال سازی : ١٣٠٢٨١
  • آهنگ پیشواز : شاید عاشقشم ۲| کد فعال سازی : ١٣٠٢٨٢
Behzad بازدید : 402 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

 

کد آهنگ پیشواز علی عبدالملکی آلبوم مخاطب خاص

 

ایرانسل: برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید

  • آهنگ پیشوازهوا دو نفره س| کد فعال سازی ۳۳۱۸۷۹۲
  • آهنگ پیشوازوایسا| کد فعال سازی : ۳۳۱۸۷۹۳
  • آهنگ پیشواز :  عشق من | کد فعال سازی : ۳۳۱۸۷۹۴
  • آهنگ پیشواز :  مخاطب خاص| کد فعال سازی : ۳۳۱۸۷۹۵
  • آهنگ پیشواز :  عکس لب دریا | کد فعال سازی : ۳۳۱۸۷۹۶
  • آهنگ پیشواز :  یهویی | کد فعال سازی : ۳۳۱۸۷۹۷
  • آهنگ پیشواز :  سخته| کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۷۹۸
  • آهنگ پیشواز :  تیکه کلام | کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۷۹۹
  • آهنگ پیشواز :  بی جهت نیست| کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۸۰۰
  • آهنگ پیشواز :  هوا بارونیه| کد فعال سازی : ۳۳۱۸۸۰۱
  • آهنگ پیشواز :  تو حق نداری| کد فعال سازی : ۳۳۱۸۸۰۲
  • آهنگ پیشواز :  گریه نکن  | کد فعال سازی :   ۳۳۱۸۸۰۳
  • آهنگ پیشواز :  همسایه | کد فعال سازی : ۳۳۱۸۸۰۴
  • آهنگ پیشواز :  نشد| کد فعال سازی : ۳۳۱۸۸۰۵

همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

  • آهنگ پیشواز :  هوا دو نفره س| کد فعال سازی ۷۶۶۵۰
  • آهنگ پیشواز :  وایسا| کد فعال سازی : ۷۶۶۵۱
  • آهنگ پیشواز :  دلم مونده رو دستم | کد فعال سازی : ۷۶۶۵۲
  • آهنگ پیشواز :  عشق من | کد فعال سازی : ۷۶۶۵۳
  • آهنگ پیشواز :  مخاطب خاص| کد فعال سازی : ۷۶۶۵۴
  • آهنگ پیشواز :  عکس لب دریا | کد فعال سازی : ۷۶۶۵۵
  • آهنگ پیشواز :  یهویی | کد فعال سازی : ۷۶۶۵۶
  • آهنگ پیشواز :  سخته| کد فعال سازی : ۷۶۶۵۷
  • آهنگ پیشواز :  تیکه کلام | کد فعال سازی : ۷۶۶۵۸
  • آهنگ پیشواز :  بی جهت نیست| کد فعال سازی : ۷۶۶۵۹
  • آهنگ پیشواز :  هوا بارونیه| کد فعال سازی : ۷۶۶۶۰
  • آهنگ پیشواز :  تو حق نداری| کد فعال سازی :۷۶۶۶۱
  • آهنگ پیشواز :  گریه نکن  | کد فعال سازی :  ۷۶۶۶۲
  • آهنگ پیشواز :  همسایه | کد فعال سازی : ۷۶۶۶۳
  • آهنگ پیشواز :  نشد| کد فعال سازی : ۷۶۶۶۴

رایتل : برای فعال‌سازی کد آهنگ راینواز موردنظر دستور ” کد راینواز+فاصله

+ON ” را به سامانه پیامکی ۲۰۳۰ ارسال نمایید.

  • آهنگ پیشواز :  هوا دو نفره س| کد فعال سازی ١۶٠١٨٢
  • آهنگ پیشواز :  وایسا| کد فعال سازی : ١۶٠١٨٣
  • آهنگ پیشواز :  دلم مونده رو دستم | کد فعال سازی : ١۶٠١٨۴
  • آهنگ پیشواز :  عشق من | کد فعال سازی : ١۶٠١٨۵
  • آهنگ پیشواز :  مخاطب خاص| کد فعال سازی : ١۶٠١٨۶
  • آهنگ پیشواز :  عکس لب دریا | کد فعال سازی : ١۶٠١٨٧
  • آهنگ پیشواز :  یهویی | کد فعال سازی : ١۶٠١٨٨
  • آهنگ پیشواز :  سخته| کد فعال سازی : ١۶٠١٨٩
  • آهنگ پیشواز :  تیکه کلام | کد فعال سازی : ١۶٠١٩٠
  • آهنگ پیشواز :  بی جهت نیست| کد فعال سازی : ١۶٠١٩١
  • آهنگ پیشواز :  هوا بارونیه| کد فعال سازی : ١۶٠١٩٢
  • آهنگ پیشواز :  تو حق نداری| کد فعال سازی : ١۶٠١٩٣
  • آهنگ پیشواز :  گریه نکن  | کد فعال سازی :  ١۶٠١٩۴
  • آهنگ پیشواز :  همسایه | کد فعال سازی : ١۶٠١٩۵
  • آهنگ پیشواز :  نشد| کد فعال سازی : ١۶٠١٩۶
Behzad بازدید : 251 شنبه 12 دی 1394 نظرات (1)
3318738 عشق تو حمید عسکری
 3318735 خواهش میکنم حمید عسکری
 3318736 خواهش میکنم قطعه 2 حمید عسکری
 3318737 ایده آل حمید عسکری
 3318739 عشق تو قطعه 2 حمید عسکری
 3318740 فراموشی حمید عسکری
 3318741 میترسم حمید عسکری
 3318742 گریه مرد حمید عسکری
 3318743 گریه مرد قطعه 2 حمید عسکری
 3318744 عشق سابق حمید عسکری
 3318745 خط به خط حمید عسکری
 3318746 ماه من حمید عسکری
 3318747 از عشق حمید عسکری
 3318748 کناریت حمید عسکری
 3318749 کبریت حمید عسکری


 

Behzad بازدید : 325 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

اشتباه تو تنها به دام انداختن کبوتر نبود !
تو گندم را بی اعتبار کردی …
.
.
.
وقتی نگاهشان رو به توست
تو لبخندشان را میبینی
من تیزیِ دندانشان را …
پس ؛
نپرس چرا مضطربم؟!
.
.

 

کدام خیابان را بگردم ؟ کدام کوچه را ؟
بر کوبه ی کدام در بکوبم تا بر چارچوبش ظاهر شوی تو ؟ و بازم بشناسی مرا از من
به آغوشم بگیری و نپرسی هرگز که چه به روزگارم آورده است روزگار بی تو ماندن های بسیار !
.
سخت است گلدان باشی
برای گلی که مصنوعی ست …
.
.
.
نا امیدانه تیغ را رها میکنم!
خودکشی برای زنده هاست …
.


.
.
بیش از این انتظار کشیدنم بیهوده است
تو نمی آیی !
این را از عرق شرم پنجره فهمیدم …
.
.
.
نگران تاول دستانت بودم؛
وقتی به من تبر میزدی…
.
.
.
بعد تو بغض و لبخندم را به هم آمیختم
از تو شعری گفتم و اشک خدا را ریختم
بعد تو طعنه ی ثانیه آزارم میداد،
ساعتم را در وسط شهر به دار آویختم
.
.

قلبی خاکی داشتم ، آدما خیسش کردند
گِل شد ، بازی کردند ، خشک شد ، خسته شدند
زدند شکستند ، خاک شد ، پا رویش گذاشتند ، رد شدند…


.
چه شاعرانه است فریادشان زیر پاهایمان!
برگ هایی که روزی برای آرامش،به سکوتشان پناه میبردیم …
.
.
.
آسمان برای لحظه ای قرمز شد تا تو توقف کنی
تمام خیابان را بغض بند آورده بود
و دستان منجمدم همچنان تو را فریاد میزدند،
آنرا شال گردنی سفید تو میشنید
حتی کفشهایت برای ماندن زمین را چنگ میزدند،
اما تو بی تفاوت به تمام این حقایق ؛
…رفتی…
.
.
.
تمام شهر پر از فیلتر سیگار است
بی وفا چند نفر را..!؟
.
.
.
به من نگو “گلم”!
من از سرنوشت گلبرگهای لای دفترت میترسم…
.
.
.
فرشته ای که برای نجاتم به زمین آمده بود،
رسالتش را به نگاهی دیگر فروخت!
کسی که میخواست مرا مثل خودش آسمانی کند،
حالا با کسی دیگر در این نزدیکیها زندگی میکند
من از او دلگیر نیستم؛ زمین است و هوسهایش …!
فقط کمی برایش نگرانم؛
او بالهایش را… و آسمان را فراموش کرده

Behzad بازدید : 323 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (1)

” ﭘــــﻮﺳـــﺖ ﮐــﻠــﻔــﺘــﯽ
ﺭﺑــﻄـــﯽ ﺑــــﻪ ﺁﺩﻡ ﺑــــﻮﺩﻥ ﻧـــﺪﺍﺭﺩ
ﻓــﻘــﻂ ﻣــﺴــﯿــﺮ ﺍﺷــﮏ ﻫــﺎﯾـــﺖ
ﭘـــﺸـــﺖ ﻭ ﺭﻭ ﻣـــﯿـــﺸــــﻮﺩ
ﺑــﻪ ﺟـــﺎﯼ ﺑــﯿــﺮﻭﻥ،
ﻣــﯿــﺮﯾـــﺰﺩ ﺗــﻮ !
.
.
.
حقایق گاهى وقتا توى شوخى پیـدا میشه
اما خیلى احمقانه اس اگه فکر کنیم
آدمها توى شوخی دلشون نمیشکنه…
.
.
.
ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭﮐﺶ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﻭﺳﺨﺘﻪ
ﻣﺜﻞ ﮐﻨﺎﺭ ﺍوﻣﺪﻥ ﺑﺎ ﺟﻤﻠﻪ :
“ﺧﺐ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ؛ ﺯﻭﺭ ﮐﻪ نیست”
.
.
.
با همه چیز کنار آمده ام ؛
جز باورِ جمله ی آخرِ تو که :
” چیزی بینمان نبوده ”
.
.
.
دلت که گرفته باشد …
شادترین آهنگها روضه خوانی میکنند …
شلوغ ترین مکانها ، تنهاییت را به رخت میکشند …
و شادترین روزها برای تو غمگین ترین روزهاست …
دلت که گرفته باشد ، نغض میشود همه قانونها …
.


.
.
چه انرژی عَظیمی می خواهَد،
کنترل اَولین قطره اَشـــــــ ـــــک برای نَچٍکیدن !
.
.
.
آدمی که غرق شود قطعا می میرد …
چه در دریــــــــــــــا
چه در رویــــــــــــــا
.
.
.
اس ام اس دلشکسته
گاهـــــــــــــی آنچنان مزخرف می شــــــوم
که برای دیگـــــــــران قابل درک نیستـــم…
حتی عزیــــــــــزترین کســــانـــــم را از خــــــــــــودم می رانم
اما در آن لحظه در دلــــــــــم آرزو دارم بگـــــــــویند:
” می دانم دســــــت خودت نیست، درکــــــــت می کنم ”
.
.
.
در خیــــال من بمان؛
اما خودت بـــــــــرو …
آن که در خیــال من است مـــرا دوســـت دارد …
نه مثل تــــو که بیخیـــال من اســــت…
.
.
.
ﺭﺍﺑﻄﻪﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﺗﻤﺎﻡ ﻛﻨﻴﺪ ؛
حتی ﺍﮔﺮ نمیﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﻮﺏ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺸﻮﻧﺪ …
ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﻧﻴﺎ ﮔﻨﺠﺎﻳﺶ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﻐﺾ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ
.
.
.
اس ام اس تلخ
از عاشـقانه های ِ دروغی ات سیــر شدم ؛
کـمی حقـــیقت محــبت میکنـی …؟
هر چنــد گزنده باشـَد …
.
.
.
ﭼﻪ ﺗﻠﺨﻪ
ﺧــــــــــــــــﻮﺩﺕ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﺸﯽ ﺑﺰﺍﺭﯼ ﺑﺮﯼ
ﺍﻣﺎ ﺩﻟﺖ ﺑﺎﻫﺎﺕ ﻧﯿﺎﺩ …
.
.
.
اس ام اس دلگرفته
به روزهای سخت که رسید…
بسیار تفاوت داشت،
آنکس که در روزهای خوب بامن…
بسیار تفاهم داشت…!
.
.
.
בلـــَم گرفتــﮧ…
از همــﮧ ی بــی تفآوتــی هآ…
از همــﮧ فــَرآموشی هآ…
از هَمﮧ بــی اعتمــآدی هآ…
کــآش معلــمی بود و انشـ ـ ـــآیی مــی خوآســت…
“روزگــآر خوב رآ چگونــه مــی گــُذرآنید ؟”
.
.
.
دل نوشته غمگین
ﺧﻮﺍﺑﻢ ﻣﻴﺎﺩ ، ﻭﻟﻲ ﻧﻤﻴﺮﻡ ﺳﻤﺖ ﺗﺨﺖ ﺧﻮﺍﺏ
ﺍﻭﻥ لعنتی ﻳﻪ ﺗﻠﻪ ﺳﺖ …
ﺗﻮﺵ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺧﺒﺮی ﻧﻴﺴﺖ …
فقط ﻓﻜﺮ ﻭ ﺧﻴﺎﻝ ِ ﻛﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻣﻮ ﻣﻴﻜﺸﻪ …
.
.
.
فِڪــرِ تــو رآ פَــتـــے בَر میـــآטּ
פֿَـــنـבه هــآیَـــم نمـــیتوانــم پِنهــــآטּ ڪُنَـــم
هَــر چِقَـــבر ڪــہ میـــפֿَــنـבَم بــآز غَـــمِ نَـــبـوבَטּ تــو
פֿُــوבنمـــآیــــے میــڪـنـב …
.
.
.
ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﻨﺎﺭﺕ ﺑﺎﺷﺪ
” ﻧﺒﺎﺷﺪ ”
ﻫﻤﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ . . .
.
.
.
غم که نوشتن ندارد …
نفوذ می کند در استخوان هایت ،
جاسوس می شود در قلبت ،
و آرام آرام از چشم هایت می ریزد بیرون …
.
.
.
اس ام اس غمگین
مـــن میخواهـم با تو باشـم . . .
تــــو میخواهـی با من باشـی . . .
من اینجـا و تو آنجـا . . .
ولی همچنان خواستن توانستن است . . !
.
.

nimnice
.
بیشتر مواقع پشت جمله ی
“عیبی نداره”و”مهم نیست”
یه دل شکسته وجود داره…
.
.
.
ﺩﺭﺩ ” ﺑﻌﻀﯽ ﺁﺩﻣﺎ ﺭﻭ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﺩﯾﺪ
ﻧﻪ ﮐﻪ ﻧﺸﻪ، ﺷﺎﯾﺪ ﺭﻭ ﻧﻤﯿﮑﻨﻦ
ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﻣﯿﺮﺳﻦ ﮐﻪ، ﺑﻪ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯿﺒﺮﻥ
ﺑﻌﻀﯿﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ،
ﺑﻌﻀﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ،
ﺑﻌﻀﯿﺎ ﮐﺸﯿﺪﻥ،
ﺑﻌﻀﯽ ﺑﻪ ﻧﻮﺷﺘﻦ
ﻭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﻧﺪﻥ …
ﻫﻤﯿﻨﺎ ﻫﺴﺘﻦ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺣﺎﻟﺸﻮﻧﻮ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ،
ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﯿﺰﻥ “ﺧﻮﺑﻢ ” ، ” ﺧﻮﺑﯿﻢ ” …
ﻣﻦ ﮐﻪ ﺧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺑﻢ …
ﺷﻤﺎ ﭼﻄﻮﺭﯾﺪ؟ …
.
.
.
استاتوس غمگین
ﺩﻟﮕﯿﺮﻡ
ﺩﻟـﻢ ﮔﺮﻓﺘــﻪ ﺍﺳـﺖ ﯾــﺎ ﺩﻟـﮕﯿــﺮﻡ
ﯾـﺎ ﺷﺎﯾـﺪ ﻫـﻢ ﺩﻟـﻢ ﮔﯿـﺮ ﺍﺳـﺖ
ﻧﻤــﯽ ﺩﺍﻧــﻢ
ﺍﺻـﻼً ﻫﯿــﭻ ﻭﻗـﺖ ﻓــﺮﻕ ﺑﯿــﻦ ﺍﯾﻨــﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻔﻬـﻤﯿــﺪﻡ
ﻓﻘـﻂ ﻣـﯽ ﺩﺍﻧـﻢ ﺩﻟـﻢ ﯾـﮏ ﺟـﻮﺭﯼ ﻣـﯽ ﺷـﻮﺩ
ﺟــﻮﺭﯼ ﮐـﻪ ﻣﺜــﻞ ﻫﻤﯿــﺸـﻪ ﻧﯿــﺴـﺖ
ﺩﻟـﻢ ﮐـﻪ ﺍﯾﻨـﻄــﻮﺭ ﻣـﯽ ﺷـﻮﺩ ، ﻏﺼـﻪ ﻫـﺎﯼ ﺧــﻮﺩﻡ ﮐـﻪ ﻫـﯿﭻ ،
ﻏﺼـﻪ ﯼ ﻫﻤــﻪ ﯼ ﺩﻧﯿــﺎ ﻣـﯽ ﺷـﻮﺩ ﻏﺼـﻪ ﯼ ﻣـﻦ
ﺑﻌــﺪ ﺩﻟــﻢ ﺑـﺪﺟــﻮﺭ ﻏﺮﻭﺏ ﺯﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ
.
.
.
ﻣﻦ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻧﻤﯿﺸﻮﻡ
ﻭﻟﯽ …
ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ …
ﯾﮏ ﻣﻼﻓﻪ ﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ …
ﺑﻪ ﻣﻦ …
ﺑﻪ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﻫﺎﯾﻢ …
ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯾﮕﻮﺷﯽ ﻫﺎﯾﻢ …
ﺑﻪ ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﻠﻨﺪﻡ …
ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﻋﮑﺴﻢ ﺑﻐﺾ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ:
ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺗﻨﮓ ﺷﺪﻩ
.
.
.
متن غمگین
ﻧﻪ ﺣﻮﺻﻠـــﻪ ﯼ ﺩﻭﺳـــﺖ ﺩﺍﺷﺘــﻦ ﺩﺍﺭﻡ
ﻧﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫـــــــﻢ ﮐﺴـﯽ ﺩﻭﺳﺘـــــــــﻢ ﺩﺍﺷﺘـﻪ ﺑﺎﺷﺪ
ﺍﯾـﻦ ﺭﻭﺯﻫـــﺎ ﺳـــــَــــﺮﺩﻡ
ﻣﺜـﻞ ﺩی
ﻣﺜـﻞ ﺑﻬﻤـــﻦ
ﻣﺜـﻞ ﺍﺳﻔﻨــــــﺪ
ﻣﺜـﻞ ﺯﻣﺴﺘــــــــﺎﻥ
ﺍﺣﺴــــــﺎﺳـﻢ ﯾـﺦ ﺯﺩﻩ
ﺁﺭﺯﻭﻫـــــــــﺎﯾـﻢ ﻗﻨﺪﯾــــﻞ ﺑﺴﺘــﻪ
ﺍﻣﯿــــــﺪﻡ ﺯﯾــﺮ ﺑﻬﻤــﻦ ِ ﺳــﺮﺩ ِ ﺍﺣﺴــﺎﺳﺎﺗﻢ ﺩﻓــــــــﻦ ﺷـﺪﻩ
ﻧﻪ ﺑﻪ ﺁﻣـــــﺪنی ﺩﻝ ﺧﻮﺷــﻢ ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺭﻓﺘـــــنی ﻏﻤﮕﯿــن
ﺍﯾـﻦ ﺭﻭﺯﻫـــﺎ ﭘــُﺮ ﺍﺯ ﺳﮑـــــــــﻮﺗـﻢ

nimnice

Behzad بازدید : 297 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

الهام حمیدی در هشتم آذر ماه سال 1356 در تهران متولد شد

 او لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی دارد. او دو برادر کوچکتر از خود نیز دارد.در بیست سالگی ازدواج کرده و همسرش فعالیت هنری ندارد.  آشپزی اش بسیار خوب است و سعی میکند هر کاری که انجام میدهد به نحو احسن باشد.

آثار الهام حمیدی:

راه بهشت (۱۳۹۰)

اخلاقتو خوب کن (۱۳۸۹)

سه درجه تب (۱۳۸۸)

دلداده (قدرت الله صلح میرزایی، ۱۳۸۷)

ملک سلیمان (شهریار بحرانی، ۱۳۸۷)

محیا (اکبر خواجویی، ۱۳۸۶)

بچه های ابدی (پوران درخشنده، ۱۳۸۵)

سرگیجه (علیرضا زرین دست، ۱۳۸۵)

شهر آشوب (۱۳۸۴)

خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی، ۱۳۸۳)

روزگار سپری شده (۱۳۸۲)

وعده دیدار (۱۳۸۲)

تیک (۱۳۸۰)

دنیا منوچهر مصیری، (۱۳۸۰)

سریال:

مسافری از هند(۱۳۸۲)

زیر تیغ (۱۳۸۵)

یوسف پیامبر (۱۳۸۷)

آخرین دعوت (۱۳۸۷)

تبریز مه آلود (۱۳۸۹)

مختار نامه

موج و صخره (۱۳۸۹)

شوق پرواز (۱۳۸۹-۹۰)

راز پنهان

تله فیلم:

ای دوست مرابه خاطرآور

جوایز:

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک – ۱۳۸۴

- کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک – ۱۳۸۳

 

نیم نایس

 

در ادامه زندگینامه الهام حمیدی را از زبان خودش بخوانید...

سال ۱۳۵۶ به دنیا آمدم. دو برادر کوچکتر از خودم دارم، لیسانس حسابداری دارم و کلاس های آزاد بازیگری را گذرانده ام، از سال ۷۸ کار هنری را آغاز کردم. پدرم بازنشسته و مادرم خانه دار است. من در خانواده ای رشد یافتم که مهر و محبت در آن موج می زد. روابط پدر و مادرم، خیلی دوستانه بود و آنها عاشقانه زندگی کردند و همیشه به ما آرامش انتقال دادند. خانواده ای که همیشه نظم در آن حرف اول را می زد… به هر حال باید توجه کنیم که در اکثر خانواده های ایرانی، وابستگی شدیدی بین اعضای آن است و همین مسئله باعث تفاوت خانواده های ایرانی نسبت به خانواده های غربی می شود. حس مهربانی، دوست داشتن و احترام به بزرگترها که برای خیلی از ایرانی ها عرف است.

به مرحله سوم نرسیدم

هنوز به دوران سوم بازیگری ام نرسیدم. در دوره اول بازیگری به خاطر اینکه می خواستم حضورم را تثبیت کنم، سعی می کردم تجربه کسب کنم و در فیلم های تلویزیونی، سریال و سینما و در هر ژانری بازی کنم، اما خوشبختانه از همان ابتدا نقش های اصلی به من پیشنهاد شد. بعد از سریال «مسافری از هند»، الهام حمیدی تثبیت شدو من مرحله دوم بازیگری خود را آغاز کردم. همان طور که می دانید «مسافری از هند» بسیار پر بیننده و به طبع، بازی من هم دیده شد. پس از این سریال در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» ایفای نقش کردم که هم در جشنواره فجر و هم در جشن خانه سینما کاندیدای جایزه شدم و فضای بسیار خوبی بود که خودم را نشان دهم و البته جایزه جشن را گرفتم. در این مرحله معمولا سعی می کنم که در پذیرش پیشنهادها کمی بیشتر دقت کنم…

رقـابـت

حس رقابت در هر کاری و هر شغلی وجود دارد، اما من چنین خصلتی نداشتم و در مقابل من هم کسی از بازیگران چنین برخوردی نداشت که برای مثال زیر پایم را خالی کند. زمانی هم که با بزرگان سینمای ایران همبازی بودم، آنان هم چنین برخوردی با من داشتند، مثل سریال «زیر تیغ»، من ۷ ماه در آن مجموعه، نقش دختر پرستویی و معتمد آریا را بازی کردم و خیلی با آنان خو گرفتم… فضای دوستانه زیر تیغ، به شکلی بود که زمان پایان فیلمبرداری همه ناراحت بودند.

درباره سریال یوسف(ع)

اولین بار که وارد دکور عظیم سریال شدم، خیلی برایم خوشایند و جذاب بود! دکور سریال بسیار عظیم بود، همین طور نوع پوشش و گریم… چون من وسط کار به پروژه پیوستم از همان زمان برایم مشخص بود که این سریال برای بیننده هم جذاب خواهم بود.

آن فضاهای بسته ای که شما در سریال دیده اید، مثل کاخ، معبد و منزل زلیخا و… در یک سوله بود در فرهنگسرای خاوران. که قسمت قسمت آن را ساخته بودند، در واقع همه قسمت های داخلی این سریال در آنجا تصویربرداری شد، اما خانه یوسف(ع) در همان شهرکی بود که بخش اصلی آن شهر را شما در سریال دیدید.

البته دکور شهر اصلی و آن ساختمان های عظیم از بتن ساخته شده بود که پشت آن چیزی نبود. یعنی در را باز می کردید، فضای خاصی نبود و این از هنر تصویربرداری مرحوم رسول احدی بود که به واقع زیبا تصویربرداری می کرد، روحش شاد.

داستان حضرت یوسف(ع) را همه می دانستند، اما ریز داستان را خیلی ها نمی دانستند. آن روزی که به من پیشنهاد بازی در سریال را دادند و گفتند که نقش همسر حضرت یوسف(ع) را بازی می کنی، خودم نمی دانستم که حضرت یوسف زنی دیگر، غیر از زلیخا دارد!

در یک سریال تاریخی دیگر هم به نام مختارنامه بازی کردم که تصویربرداری آن تمام شد. در سریال تاریخی شهریار هم بازی کردم.

«آسنات» زنی بود که ارتباط قوی با خدا داشت و زمانی که زلیخا همسر یوسف(ع) شد، گفت که اگر خواست خدا باشد، من اطاعت می کنم. به همین خاطر در داستان نباید نقش یک زن حسود را بازی می کردم.

گریم خانم کتایون ریاحی سه ساعت طول می کشید. من خودم هر روز ساعت ۴ صبح بیدار می شدم و گریم من هم یک ساعت طول می کشید این برای ما مشکل بود. در این سریال دوست داشتم، همین نقش را بازی کنم.

مصطفی زمانی بازیگر بسیار باهوش و بااستعدادی است، دیالوگ ها را به خوبی حفظ می کرد و این برای من جالب بود.

جا دارد از آقای سلحشور و همه عوامل تشکر کنم که این سریال چنین بازتابی پیدا کرده به خصوص برای نوشتن این مجموعه خیلی زحمت کشیدند.

عکس العمل مردم

من از عکس العمل مردم همیشه لذت می برم. مردم به بازیگران توجه زیادی نشان می دهند و این، از لطف شان است. البته بعضی مواقع هم هست که مثلا در رستوران نشسته ای و در حال غذا خوردن هستی و می بینی همه به شما توجه می کنند، شاید آن لحظه کمی اذیت شوی، اما این، از توجه و لطف مردم است که همیشه از ما حمایت می کنند و با محبت رفتار می کنند. همین رفتارهای مردم مشخص می کند که آنان مرا به عنوان یک بازیگر پذیرفته اند که اگر غیر از این باشد و شما رفتار خودخواهانه ای از خودتان نشان بدهید، به طور اطمینان مردم شما را پس می زنند.

سینمای تجاری

دوست داشتم بازی در سینمای تجاری را تجربه کنم که فکر کنم در «دلداده» این اتفاق افتاد، اما دوست دارم در فیلم های تجاری هم بازی کنم. با این حال دلم می خواهد بدون حاشیه باشم.

راحت زندگی می کنم

من با نقش هایم خیلی راحت زندگی می کنم، یعنی سعی می کنم، تکنیک کاری ام طوری باشد که مردم باور کنند. هیچ وقت سعی نکردم بازی کنم، بلکه با آن زندگی می کنم. اگر قرار است گریه کنم، واقعا باید گریه کنم یا خنده… برای مثال در سریال «زیر تیغ»، بیننده به واقع نقش مرا حس کرد. از خودم تعریف نمی کنم، اما خودتان دیدید که در زیر تیغ چگونه نقش را باور کردم، یا در سریال یوسف پیامبر(ع). نقش «آسنات» ویژگی خاصی ندارد، اما سعی کردم دیالوگ هایم را به نوعی دیگر بیان کنم یا نوع برخوردم با «زلیخا». می خواهم بگویم در آن شرایط خودم را جای «آسنات» گذاشتم تا بیننده این نقش را باور کند.

محیـــا

فیلم «محیا» که در جشنواره اکران شد، رسانه ها خیلی به آن پرداختند و خوب هم دیده شد. من برای آن نقش خیلی زحمت کشیدم، اما نمی دانم چرا دیده نشد و من جزو کاندیداها نبودم؟! افرادی که در آن فضا (غسالخانه) کار می کنند، همه شان وجه اشتراکی دارند و آن هم آن بغض فروخورده شان است. وقتی که با این افراد صحبت می کنی، خیلی از آنها از این موضوع رنج می برند که جامعه آنان را به خوبی نمی پذیرد و این باعث آزار روحشان می شود، من سعی کردم این بغض را نشان بدهم و برای اینکه به این نقش نزدیک شوم، خیلی زحمت کشیدم، اما دیده نشد! زمانی که کاندیداها را اعلام کردند من ناراحت شدم. هنوز هم به محیا فکر می کنم که چرا حتی جزو کاندیداها انتخاب نشدم و به طور کلی توقعم زیاد بود.

ستاره سـازی

به نظر من خانم نیکی کریمی و آقایان رضا گلزار و رادان جزو سوپراستارهای انگشت شمار سینمای ایران هستند. اما آنچه که می خواهم بگویم، این است که ما در ایران ستاره سازی را نمی دانیم! در واقع روش ستاره سازی مان اشتباه است، وگرنه بازیگران زیادی داریم که مستعد سوپراستار شدن هستند، اما فضا و عرصه را برایشان باز نمی کنیم یا نمی گذاریم که به این مرحله برسند. اگر عرصه را تنگ نکنند و سینما را به یک سری از بازیگران خاص محدود نکنند، شاید ستاره های بیشتری در هنر ایران ظهور کنند و دیده شوند… اما این روزها به یک شکلی همه چیز ثابت شده است.

ارتباط با مطبوعات

رابطه ام با مطبوعات بد نیست، اما بعضی ها ما را درک نمی کنند. برای مثال من حالا با شما گفتگو کرده ام، چند روز دیگر تماس می گیرند و تقاضای یک گفتگو دارند، من دیگر حرف تازه ای ندارم بزنم. پس باید مدتی زمان بگذرد. اما نباید از نقش حمایتی مطبوعات به راحتی بگذریم، چون سینما و تلویزیون و مطبوعات مانند یک چرخه هستند که باید به هم مرتبط باشند، اما این را هم باید بگویم که هستند! هستند نشریاتی که گفتگوی ۵ سال پیش شما را چاپ می کنند، شما تصور کنید که عقاید ۵ سال پیش تان با امروز تفاوت دارد! آن وقت آن نظراتتان را الان می خوانید چه ذهنیتی به شما دست می دهد؟! در صورتی که شرایط انسان ها عوض می شود. از این رو سعی می کنم با یک سری از نشریات خاص گفتگو کنم. اگر احساس کنم که حرف جدیدی برای گفتن دارم، حتما گفتگو می کنم. گرچه باید عنوان کنم یک سری از نشریات هستند با نام های مختلف که بیشتر به مسائل ناچیز و کم اهمیت می پردازند و این روحیه شما را آزار می دهد.

لابـه لای کـلام

گذشته ها که گذشته، امامهم این است که تو در آینده، شرایط گذشته را حفظ کنی و حتی بهتر شوی.

معمولا در فیلم های جدی بازی کردم، اما دوست داشتم ژانر طنز را هم تجربه کنم و به همین خاطر در فیلم سینمایی دلداده بازی کردم، تازه در آن فیلم هم نقش جدی داشتم!

ترجیح می دهم، در یک سریال تلویزیونی بازی کنم تا اینکه در کارهای سطح پایین سینمایی بازی کنم.

منتقدان این نکته را مطرح می کنند که چرا تنها در نقش های مثبت بازی می کنم، اما من معتقدم که بازیگر بنا بر روحیات خود، نقش هایش را انتخاب می کند، مثلا من نقش های صددرصد منفی و منفور را دوست ندارم.

من بیشتر نقش های خاکستری را دوست دارم، از طرفی نقش مطلق مثبت را هم دوست ندارم، با اینکه نظر منتقدان را قبول ندارم، اما به نظرشان احترام می گذارم.

نقاشی را به شکل حرفه ای دنبال نمی کنم، اما خیلی خوب نقاشی می کشم. چرا که دوست دارم به جز شغل اولم که بازیگری است، حرفه دیگری هم داشته باشم، در واقع یک دل مشغولی دیگر داشته باشم.

به بازی گوهر خیراندیش و فاطمه معتمدآریا علاقه فراوانی دارم، در دوران نوجوانی عاشق بازی او بودم و فیلم هنرپیشه با بازی او را چند بار دیدم.

بازی در کنار بازیگران دیده شده و مطرح در بین مردم به شما کمی استرس وارد می کند. درست مثل بازی در زیر تیغ، اما اگر از این فرصت، خوب استفاده کنید، تجارب بسیار خوبی از این بزرگان به دست خواهید آورد.

هر بازیگر دوست دارد که همیشه نقش های خوبی ایفا کند، امیدوارم در سال ۸۸ هم نقش های پیشنهادی باعث رشد در کار هنری ام شود.

بازی با کارگردانان زن را بیشتر دوست دارم، مثل خانم میلانی که یک سکانس کوتاه در فیلم وی بازی کردم و البته بگویم بازی در بچه های ابدی خانم پوران درخشنده…

خیلی از منتقدان هم به من لطف داشتند و من به راحتی با آن کنار آمدم. شما هم همیشه نباید انتظار داشته باشید که از شما تعریف و تمجید کنند، اما بعضی مواقع می بینید که انتقادات به حق نیست و شما ناراحت می شوید.

تاکنون به دنبال مدیر برنامه و مشاور نبودم، اما فکر می کنم خیلی خوب است که این موضوع باب شود، چون به واقع بعضی زمان ها شما احتیاج به یک مشاور خوب دارید تا درست تصمیم بگیرید.

در حال حاضر در مجموعه تاریخی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بازی می کنم که فکر کنم، دو سالی، ساخت آن طول بکشد. در ضمن مشغول مطالعه دو، سه فیلمنامه هستم.

 

nimnice 

 

www.nimnice.rzb.ir

Behzad بازدید : 356 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (1)

«Nimnice»

یاسر بختیاری در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن 16 سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد .

پس از مرگ ناگهانی پدر وی ، یاسر با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهــی هایی که پدرش بجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید .

این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد . این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود

YasYasYasYasYasYasYas  YAS   YasYasYasYasYasYas  

   

NimniceNimnice Nimnice NimniceNimnice

او تشخیص داد که از طریق موسیقی رپ می تواند به مردم نزدیک شود و می تواند به سادگی و ساده تر از تمام فرم های موسیقی که فـقــط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بیان کند .

  فهمید که از طریق موسیقی ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش میلیون ها جوان ایرانی باشد ، سپس او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را برای دولت مطرح کند و مجوز ارائه یک آلبوم را بگیرد .

او از مقامات اداری سالیان زیادی پاسخ نشنید . یاس تلاش زیادی کرد و بارها و بارها سبک آهنگ های او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جایی که می گفتند شبیه خواندن روزنامه است. تا زمانی که با تلاش های او ، برای 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز صادر شد.

موسیقی و آهنگ های یاس ، هم اکنون به وسیله ی میلیونها نفر دانلود می شود و به آن گوش می دهند و در وبسایت ها و پرشین بلاگ های مختلف می توان آنها را دید . در سال 2006 ، یاس آهنگ " سی دی رو بشکن " را نوشت و این درباره یک هنرپیشه ی زن ایرانی بود که قربانی لو رفتن فیلم شخصی خود شده بود . رسوایی کار این قربانی تا جایی پیش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز های یاس ، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوایی مردم دخیل بودند و از آنها خواست تا این کار شرم آور را متوقف کنند .

آهنگ های یاس از آب های بین المللی نیز فراتر رفته و هم اکنون صدای نسل جدید چه در ایران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسی " لقب داده اند . آهنگ " هویت من " با افتخار میراث فارسی توسط او خوانده شد و یاد آور فیلم جنجال بر انگیز 300 بوده است .موسیقی یاس دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام گرفته از بسیاری از رپرهایی است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی میشوند .

او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و قصد او معرفی رپ فارسی به جهان است .

nimnice 

»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«

www.nimnice.rzb.ir

»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«

نیم نایس

 

»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«

www.nimnice.rzb.ir

»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«

Behzad بازدید : 301 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

کربلایی حسین عینی فرد »  مجنونم زینب / 5518016

کربلایی حسین عینی فرد »  اباصالح(عج) / 5518925

کربلایی حسین عینی فرد »  تو که میدونی / 5518926

کربلایی حسین عینی فرد »  عشق دیرینه من / 5518927

کربلایی حسین عینی فرد »  دلم گرفته / 5518928

کربلایی حسین عینی فرد »  بریم حرم / 5518929

کربلایی حسین عینی فرد »  بگم از کجا غمم را / 5518930

کربلایی حسین عینی فرد »  بازم هر وله /5518931


کربلایی حسین عینی فرد »  از عشق تو / 5518932

کربلایی حسین عینی فرد »  عشـق منی  / 5518933

کربلایی حسین عینی فرد »  غریب اونی که / 5518934

کربلایی حسین عینی فرد »  مهدی کجا جویم تو را /5518935

کربلایی حسین عینی فرد »  وقتی میمیرم / 5518936

کربلایی حسین عینی فرد »  وصل الله علی / 5518969

کربلایی حسین عینی فرد »  نایب ال فاطمه / 5518970

 

www.nimnice.rzb.ir

Behzad بازدید : 445 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (4)

عکس های دیده نشده سحر قریشی + بیوگرافی کامل

 

در این پست عکس های منتشر شده در صفحات اجتماعی خانم سحر قریشی بازیگر خوب کشورمان را گردآوری می کنیم ، در ادامه این تصاویر را مشاهده نمایید

بیوگرافی سحر قریشی

سحر قریشی متولد ۶ دی ۱۳۶۶ در تهران بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر می باشد. وی بعد از ایفای نقش یلدا در سریال دلنوازان به شهرت رسید. اولین کار بازیگری سحر قریشی بازی در فیلم لج و لج بازی به کارگردانی سید مهدی برقعی بود. وی سابقا همسر مهران ذاکری بود، این دو مدتی قبل طلاق گرفتند.

فیلم های سحر قریشی

  • ۱۳۸۸    لج و لج‌بازی
  • ۱۳۸۹    سیسیلی‌ها
  • ۱۳۸۹    دردسر بزرگ
  • ۱۳۸۹    همه چی آرومه
  • ۱۳۹۰    گشت ارشاد
  • ۱۳۹۰    ساعت شلوغی
  • ۱۳۹۰    محرمانه تهران
  • ۱۳۹۰    نار
  • ۱۳۹۰    دوباره با هم
  • ۱۳۹۰    اکباتان
  • ۱۳۹۰    تو و من
  • ۱۳۹۰    نردبان چوبی
  • ۱۳۹۰    سه خط موازی
  • ۱۳۹۱    عبور از مه
  • ۱۳۹۱    زن. مرد. زندگی…
  • ۱۳۹۱    بچه‌های لواسان
  • ۱۳۹۱    نفس
  • ۱۳۹۲    پنج ستاره
  • ۱۳۹۲    آنچه مردان درباره زنان نمی دانند
  • ۱۳۹۲    دربست آزادی
  • ۱۳۹۲    نازنین
  • ۱۳۹۲    آتیش بازی
  • ۱۳۹۲    روزگاری عشق و خیانت
  • 1393    مردی شبیه گرگ

تله فیلم های سحر قریشی

  • ۱۳۸۹    حال خوب من
  • ۱۳۹۰    نارمک (تهرانپارس)

سریال های سحر قریشی

  • ۱۳۸۸    دلنوازان
  • ۱۳۸۹    شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
  • ۱۳۹۰    شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

 

nimnice

پرتال تفریحی نیم نایس

nimnice

ســحـر قـریــشــی

 

nimnice

پرتال تفریحی نیم نایس

nimnice

پرتال تفریحی نیم نایس

nimnice

پرتال تفریحی نیم نایس

nimnice

پرتال تفریحی نیم نایس

nimnice

 

 

www.nimnice.rzb.ir

Behzad بازدید : 132 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

بازی و ریاضی/معما/تست هوش/باهوش نیستی نیا تو!!

در این صفحه 4 تا سوال هستش باید اون ها رو سریع جواب بدی حق فکر کردن نداری حالا بگذار ببینم چقدر باهوش هستی

برو پایین تر.....

 

سوال اول1 :

فرض کنید در یک مسابقه ی دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟

 

برای پاسخ به سوال دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوال اول فکر کنی .

 

سوال دوم2 :

اگر شما توی همان مسابقه از نفر آخر سبقت بگیـرید، نفر چندم خواهید شد؟

ریاضیات فریبنده !!!

سوال سوم رو فقط ذهنـی حل کنید. از قلم و کاغـذ و ماشین حساب استفاده نکنید.

 

سوال سوم3 :

عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگر جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگر جمع کنید. حالا 20 تا دیگر به حاصل جمع، اضافه کنید. با 1000 تای دیگر جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگر به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟؟؟؟

 

سوال چهارم4 :

پدر ماری، پنج تا دختر داره :

1- Nana

2- Nene

3- Nini

۴- Nono

5- اسم پنجمی چیه؟

 

پرتــال تفــریحــی نــیم نــایــس

 

پاسخ سوال اول1 :

اگر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود.

 

اگر اشتباه پاسخ داده بودی امیدوارم تو سوال اشتباه نکرده باشی

 

پاسخ سوال دوم2 :

اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می توانید از نفر آخر سبقت بگیرید؟؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟؟؟؟؟)

 

اگر اشتباه پاسخ داده بودی شما در این مورد خیلی خوب کار نمی کنید، نه؟

 

پاسخ سوال سوم3 :

به عدد 5000 رسیدید؟ جواب درست 4100 است.

باور ندارید با ماشین حساب حساب کنید.

اگر اشتباه پاسخ داده بودی امیدوارم سوال آخر را درست جواب داده باشی. آبروت درخطره!!!

 

پاسخ سوال چهارم4 :

Nunu ؟

نه! البته که نه. اسم دختر پنجم ماری هستش.

یک بار دیگر سوال رو بخونید.

فهميديد چقدر باهوشيد؟؟؟؟

حالا از 1 تا 20 نمره بدین

www.nimnice.rzb.ir

Behzad بازدید : 272 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

بیوگرافی مهدی احمد وند

 

مهدی احمدوند 29  بهمن 1370در شهر کرج متولد و بزرگ شده همین شهر می باشد و اصالتا همدانی

 

با استعداد در موسیقی به طوری که شروع به کار موسیقی او از 14 سالگی و با ویولن بوده

 

اولین کاری که او ساخت اهنگ 'خیلی دوست دارم یه روز' بوده که شعر و اهنگ سازی و تنظیم  کار توسط خودشون انجام شد

 

اولین کاری که برای شخص دیگری تنظیم کرد اهنگ ' تاوان ' برای سامان جلیلی بود

 

و نظرش  در مورد سامان :

سامان پسر خوب و با استعدادی هست بعضی ها میگن که تنظیم من باعث پیشرفت سامان جلیلی شده اما من همیشه گفتم سامان با هر کسی دیگه ای کار میکرد بازم پیشرفت میکرد چون توانایی بالایی داره و من فقط یک تنظیم معمولی انجام دادم

 

خواننده مورد علاقه او استاد شادمهر عقیلی هست

 

تعداد اهنگهای مهدی احمدوند تا به امروز 15 اهنگ بوده که تمامی شعر و اهنگ و تنظیم با خود مهدی بوده به غیر از اهنگ ' یه بهونه ' که شعرش برای یکی از دوستانشون بوده

 

تنظیم اهنگ ها تو استدیو خونگیش  انجام میگیره

 

و شخصا دوست داره یک خواننده خوبی باشه تا اهنگ ساز و تنظیم کننده خوب چون اعتقاد داره  آهنگ سازی و تنظیم وقت و انرژی زیادی ازش میگیره

 

خیلی دوست داره که به صورت مجاز کار کنه و خیلی دنبال مجوز بوده اما تا به امروزنتیجه ای نداشته

 

تصاویرمهدی احمدوند

 

 

نیم نایس

 

مهدی

احمدوند

 

nimnice

 

پرتـــال تفـــریحی نـیم نــایس

 

nimnice

 

 

mehdi ahmadvand

 

nimnice

Behzad بازدید : 297 پنجشنبه 05 آذر 1394 نظرات (1)

البوم جدید و بسیار غمگین و فوق احساسی (آلزایمر ) از مجید علیپور منتشر شد

 

این البوم شامل 7 اهنگ هست که میتونید از لینکهای زیر دریافت کنید.

 

 

اهنگ غریبه

 

اهنگ عقل و احساس

 

اهنگ تو خوشبختی

 

اهنگ الزایمر

 

اهنگ بی تو میمیرم

 

اهنگ به حال روزم نگاه کن

 

اهنگ زخم سرباز

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بازدید کننده گرامی دارم امیدوارم اوقات خوشی رو تو وب نیم نایس سپری کنید
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
ارسال لینک

کد گرد شدن دو گوشه عکس